TIGA MAHASISWA DI BERKAS CUBA TAWAN RTM.




Tiga aktivis mahasiswa hari ini ditahan polis kerana cuba memasuki Angkasapuri bagi bertemu dengan pengurusan RTM untuk menuntut ruang berdebat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.


Tatkala seluruh rakyat Malaysia begitu menyanjung perjuangan dan pengorbanan anggota keselamatan kita ketika ini, budak-budak mahasiswa (bagi gua, mahasewel) ni menyumpah seranah pihak PDRM yang menjalankan tugas menjaga ketenteraman awam.

Kira-kira pukul 4 petang tadi, tiga orang mahasiswa institut pengajian tinggi (IPT) ditahan polis kerana berdemonstrasi berkhemah di pintu masuk bangunan Angkasapuri yang menempatkan stesen televisyen dan radio RTM. 

Antara mahasiswa yang ditahan termasuklah Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang, rakannya Muqit dan Akram Ahmar manakala tiada mahasiswi yang dikenakan tindakan sama.

Mereka berhimpun di hadapan Angkasapuri sebagai menuntut agar pihak mereka dibenarkan mengadakan debat terbuka dengan perdana menteri.

Sebelum kejadian tersebut berlaku, mahasiswa yang berdemonstrasi memacakkan khemah di tepi pejalan kaki sebagai tanda akan terus berada di pintu masuk bangunan berkenaan.

Wakil ketua pengarah penyiaran, Norhyati Ismail telah turun menerima memorandum dan berbincang dengan kumpulan mahasiswa terbabit.



Baca selanjutnya d SINI


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

Tanpa Nama
23 Mac 2013 pada 3:27 PTG

nak tumpang gelemern. orang sibuk hal lain, diorang buat keja mcm ni. dah xda keja dah kot

Tanpa Nama
23 Mac 2013 pada 6:47 PTG

Orang lain semua pandai...tapi mereka ni "pandai-pandai" huhuhuhu

24 Mac 2013 pada 1:27 PTG

alahai budak2 ni... banyaknye masa terluang, dah khatam semua buku sosiopolitik dan ekonomi kat library agaknye sampai nak demo tuntut utk berdebat kat rtm... alahai budak2 local ipt sekarang...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.