KISAH HIDUP BILAL BIN RABAH & ISLAM MELARANG PERKAUMAN.


Nabi Muhammad SAW sangat sayang kepada Bilal (Habsyi) dan Salman al Farisi (Parsi) sehingga Nabi SAW berkata, 'salman min ahli baiti (salman ahli keluarga aku).' Dan Nabi SAW menyuruh Bilal menenangkan para sahabat dengan azan.

Rasulullah SAW di utuskan untuk menghapuskan perkauman tetapi hari ini kita sibuk dengan ketuanan melayu, melayu sepakat yang bercanggah dengan sunnah dan merupakan bida'ah.

Nampak tajuk mudah, ringkas tetapi sarat 'sesuatu' yang kita selalu lupa. Kadang-kadang kita suka memandang hal-hal yang besar namun tertinggal bahawa iman kita rupa-rupanya belum cukup sempurna.

Semoga Allah selalu menjaga.


Post kali ini saya berhajat untuk berkongsi sesuatu dengan kalian.

mohon sangat teman -teman mendengar VIDEO ini sampai habis.
akan terbit satu perasaan dalam hati kalian nanti..





Apakah kamu yakin bahawa syurga itu masih punya ruang untuk dirimu sedangkan mereka itu beribu kali ganda lebih baik dan mulia daripada kamu? Apakah kamu fikir Allah akan pandang sama?

Saya mengajak diri ini dan teman yang turut sama saya hajatkan kebahagiaan diri kalian, semoga kita sama-sama membaiki diri agar kita turut tergolong dalam golongan yang beruntung itu.. Cemburulah dan berlumba-lumbalah untuk beramal dan berkorban demi kemuliaan Islam.

Ingat itu wahai hati.

Semoga hidupmu tidak sia-sia.


Doakan saya teman.

notakaki- (post ini untuk saya sebenarnya)


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.