How to be a good friend as Rasulullah saw?


moment terindah!
Alhamdulillah.

selepas berdiskusi dengan sahabat2 petang tadi, dapatlah sedikit sebanyak pencerahan

how to be a good friend as Rasulullah saw?



nak kawan yang best,baik,memahami,caring, sabar dan lain-lain?

maka cubalah kita untuk jadi sahabat yang sedemikian.

Jom aplikasikan 7 perkara ini dlm hidup bersahabat.

*Islam.way.of.life*

*Kembara Iman I
"Sahabat seperti Rasulullah saw"


Moga persahabatan kita tak mengenal takhasus,umur,ngo, senior junior, tajaan,warna kulit,style tudung, dan macam lagi perbezaan. :P

tapi biarlah persahabatan ini atas dasar aqidah
dan biarlah perbezaan antara kita yang membuatkan hidup kita berwarna.

-sehijau hari ini ;)

a nice sharing day. from morning until night. 
Alhamdulillah.


dulu kat mesir, saya ada bulatan gembira yang saya rasa bahagia
bila menjadi salah seorang ahli bulatan.

its not just about sharing ilmu.
tapi...

kami kongsi ape saje kami rasa.
kami boleh menangis,ketawa,
share ape yang kami nak share


bila terpaksa berpisah, sedih yang teramat sangat.
tak tahu masihkan ada orang yang boleh memahami saya seperti bulatan ini.

pada awalnya,ye, saya kosong. tak jumpa apa yang saya rasa dulu.

tapi by time
Allah bagi balik apa yang saya rasa dulu.

even we have to spend 2 to 4 hours together, tapi itulah moment paling bermakna
tak tidur pun takpe. :)

Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulilah.

"A usrah is a little world created by love...." Lynn Si Pipi Merah


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

6 Oktober 2012 pada 11:34 PTG

Persahabatan lillahitaala..InsyaAllah akan berpanjagan..:)

6 Oktober 2012 pada 11:55 PTG

@C'Jai elhamdulillah.. insya allah ukhty.tegur ana jika khilaf ye. mohon sangat ;)

7 Oktober 2012 pada 12:39 PG

InshaAllah.. thanks for the advice,
Semoga kita semua dpt menjadi sahabat yg baik seperti Rasulullah..

kalau nombor 1 tu mcm mana nk amalkan? mcm pelik kalau aku sebut dgn kawan lelaki aku yg lain xD

7 Oktober 2012 pada 1:01 PG

@Everything's Everythings boleh je cakap gini "ana sayang enta kerana allah". :)ana uhibbukafillah.

kalau jepang apa sey? :)

7 Oktober 2012 pada 1:42 PG

Owh mcm tu ^_~
Erk tak tahu pula kalau bahasa jepang apa xD
nnti nk buka google translate dulu haha..

Untuk top commenter tu, check balik html dia then cari
&ExcludedNick1=(letak nama org yg nk diexcluded dlm top commenter)

7 Oktober 2012 pada 6:48 PG

nice entry..
mohon share..:)

29 Disember 2012 pada 11:44 PG

nk share gmbr,,

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.