Pesan UMMi



JAZAKAALLAH ♥ Sometimes, a hug is all what we need....

Pesan UMMi: "Sesungguhnya Allah sentiasa bersama sangkaan hambaNya"


Hadith Qudsi riwayat Syaikhan, Tirmidzi dan Abu Hurairah R.A,

“Aku adalah sepertimana sangkaan hambaKu, dan Aku bersama dengannya ketika ia mengingati Aku.
Jika ia ingat kepadaKu di dalam hatinya, Aku ingat kepadanya di dalam hatiKu.
Dan jika ia ingat kepadaKu di khalayak ramai, nescaya Aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai lebih baik.
Dan jika ia mendekati kepadaKu sejengkal, Aku pun mendekatinya sehasta.
Dan jika ia mendekatiKu sehasta, nescaya Aku mendekatinya sedepa.
Dan jika ia datang kepadaKu berjalan, maka Aku datang kepadanya sambil belari.”

Husnudzon dengan Allah! :)


Kalau rasa kehilangan cari Allah…
Kalau rasa kekosongan cari Allah…
Kalau rasa terlalu penuh perasaan dalam jiwa cari Allah...


pedih... pedih... sedih...

memang ana kehilangan...
macam mana awak tahu...?
memang ana rasa kekosongan...
macam mana awak tahu...?

memang penuh perasaan dalam jiwa ana...

kesiankan...


kejamnye saya...

ya Allah~

kenapa hambaMu ini makin tiada semangat...
makin tak kuat... nak qiam pun susah sangat...

kenapa dalam gembira mungkin terselit duka..?
kenapa zahirnye tertawa namun hati dicalari duka..?

kuatkan hati hambaMu ini... kuatkan jiwa hambaMu ini...
moga ALLAH redha..
ameen~...

notakaki- Entah nape, hari ni I'm soo dayym sensitive. God, help me...Kenape ana adalah jenis manusia yang terlalu mengikutkan hati dalam banyak perkara. 

To my dearest sahabat....

JazakumaLLAHu khairan..
terima kasih kerana tak menolak ana dari belakang..
tapi, antunna dan antum dorong ana untuk ke hadapan...

Ilalliqa'...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.