ini saya yang dulu... saya sangat kejam..masih nak sahabat dengan saya?




tahap kejelesan yang sangat tinggi...

Pada asalnya saya tidak mahu kongsikan perkara ini, namun saya sentiasa ingat pesanan Rasulullah bahawa "menyembunyikan ilmu" itu bukan akhlaknya.

. Saya takut anda dapat, saya tidak dapat huhu. Ok², saya tahu saya kejam...*kejam dengan perasaan sendiri*
 

okeh.. ceritanya begini....


dulu saya selalu akan fikir macamnie...


bile...
"Eh. Bestnya dia, dia rapat dengan lecturer, mesti dia dapat markah tinggi."

"Eh. Bestlah dia, dia rapat dengan orang terkenal, mesti senangla. Untunglaa.."

"Eh. Bestlah dia, dia anak orang kaya, mintak apa pun dapat."

"umangaihh kacaknya bf dia...untunglaaa.." <-- cubelah elakkan...

Semuanya mahu cemburu dan mahu merasa tidak ada apa-apa bila dibanding orang lain.

Sedarkah kita suatu hakikat?

Kita tidak perlu cemburu!?

Kerana apa?

Kerana kita ada Allah. Yang Maha Ada berbanding sesiapa pun. Yang Maha Kaya. Yang Maha Hebat. Yang Maha Berkuasa.

Jadi?

Jadi, dekatilah Allah, rapatlah dengan Allah, nescaya dirimu akan kaya!

Bilamana kamu melihat orang soleh yang beriman, orang semacam itulah yang patut dirimu cemburui!

Ini yang sepatutnya:

"Eh. Best sangatlah dia, dia rapat dengan Pencipta kita, mesti dia dapat Syurga Allah! Mesti Allah sayangkan dia!"


"Eh. aku nak cuba jadi macam dia...nak jadi solehah/soleh disayangi ALLAH dan RASUL...! "


Bagaimana?

Cukuplah Allah bagiku! :)

nota cinta - saya juge mempunyai seorang teman.. selain dari umi dan abi yg sentiasa  di hati saya.... teman saya ini juga yg banyak mendorong saya ...dia sentiasa dalam doa saya.. AL-FATIHAH ...


amalkan doa Sayyiduna Umar bin Khattab ini;

اللهم ارزقني شهادة في بلد رسولك، آمين

Ya Allah rezekikanlah kepadaku rezeki syahid di bumi Rasul-Mu, amin..


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Tanpa Nama
29 Januari 2012 pada 5:43 PTG

amin..AR RAHMAN,AR RAHIM...:)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.