Ya Akhi, Haruskah Aku yang Meminangmu?



~ Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya.~

"Wαnitα yαng meminαng seorαng lelαki yαng soleh itu bukαnnyα perempuαn
yαng tidαk tαhu mαlu, tetαpi merekα wαnitα yαng tαhu αpα yαng merekα mαhu". :) ♥♥

#Sah dan mulia jika perkara itu niat ke jalan Allah... :)

--------


warkah encik imam..

Saya tak akan jadi suami yang sempurna untuk awak, tapi saya akan berusaha menjadi suami yang terbaik.

Saya takkan berjanji untuk cinta awak sepenuh hati saya, sebab saya nak letak Allah penuh-penuh dalam hati ini dan baru awak.

Saya takkan berjanji untuk takkan buat awak menangis, tapi bila saya ada saya akan cuba seka setiap air mata yang menitis semampu saya.

Saya takkan beri harapan untuk bersama awak selama-lamanya, sebab suatu hari saya akan pergi juga.

Saya akan ajar awak, tiada jaminan atas setiap perkara yang berlaku. Hidup kita umpama pensil. Pasti ada yang memegang hidup kita, iaitu Allah. Jangan berharap pada hidup. Biarpun awak rasa cukuplah hidup bersama saya, tapi itu masih tak cukup. Kita kena ajar diri, there is no guarantee in life.

Tapi satu perkara yang saya pasti,
saya nak jumpa awak kat syurga nanti..

sweet tak?


Yaa Ukhti.. Antum harus sedar, bahawa di luar sana juga banyak yang menantimu. Hanya ketidakberanianlah (krn takut ditolak) yang menghalanginya. Semakin banyak kelebihan yang Antum miliki, semakin pula menjauhkan mereka dalam mendapatkanmu. Bukan kerana apa-apa, tapi meraka semakin beranggapan bahwa mereka tidak sesuai denganmu. Dalam masalah harta, mereka adalah seakan Ali bin Abi Tholib. Dalam hal rupa, mereka serasa jauh dari Yusuf.

Yaa Ukhti.. Apakah juga perasaan malu yang menghalangimu untuk menyampaikannya? Bukankah Khadijah yang menyampaikan lebih dulu keinginan untuk menikah dengan Muhammad? Dan tahukah, bahwa Muhammad saat itu juga merasa tidak sepadan untuk Khadijah. Jikalau engkau juga ikut merasa malu jika ditolak, maka bacalah sejarah, berapa wanita yang ingin menikah dengan Rasulullah kemudian beliau tolak..

*Jika ALLAH telah menulis jodoh kita bersama dia...Kita tetap akan bersama dengannya..

-Dan semestinya, saya mahu berpimpin tangan merentas syurga bersama 'dia'..-


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

14 Julai 2012 pada 4:02 PG

Kena lupakan la pepatah perigi mencari timba... Semoga Lynn bahagia dengan Si Dia...

14 Julai 2012 pada 8:03 PG

so sweet^^
http://myhuhuhabuu.blogspot.com

14 Julai 2012 pada 8:54 PG

love this entry dear..

14 Julai 2012 pada 9:59 PG

demi utk menjaga iman..tak kesah mana2 pun janji selaras dgn agama. :)

14 Julai 2012 pada 12:52 PTG

keluar air mata my bila baca entry nie.. :'(

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.