Saya di sisi palestin




mahu tahu setakat mana kekuatan jiwa kita, bayangkan kita berada dalam situasi ini, diacu senjata oleh manusia berjiwa batu dan binatang. Apakah kita akan bangun melawan atau hanya bisu menuruti lantaran takut ditembaki.




Saya di sisi palestin

Saya di sisi palestin kini


Hari ini,


Semalam,


Dan esok.


Saya di sisi mereka selalu


Mereka saudara saya


Saya saudara mereka.


Saya di sisi al-Aqsa setiap masa


Kiblat pertama muslim


Dan Saya seorang muslim,


Saya di sisi bumi anbiya' sehari-hari


Bumi muqaddasah yang ternoda


Dan anbiya' adalah qudwah saya.


Saya senantiasa di sisinya


Selalu


Setiap masa


Sehari-hari


Senantiasa.


Persoalannya,


Apakah yang telah saya lakukan

Sebagai saudara


Untuk membela penganiyaan ke atas mereka.


Sebagai muslim


Untuk mempertahankannya dari pernodaan.


Sebagai pengikut


Untuk membebaskannya dari penjajahan.


Apakah yang telah saya lakukan?


Allahoma onssor ahil filastiine...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

28 Mei 2012 pada 2:36 PTG

Subhanallah.. Sayu jee hati ni.. Kami disini hanya mampu kirimkan doa.. :')

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.