..For the sake of Allah...


situasi  A- Bila seseorang yg tak mungkin aku miliki tapi aku menyayanginya, haruskah ku tinggalkan?
situasi B - aku mahu kamu... hati ini tak biasa berpaling dan memilih yang lain…
situasi C - Sampai bila..,  air mata ini nak  tenang bila hati  rindu kt dia?
situasi D - Sanggupkah aku lupakan dia, walau dah try seribu cara untuk aku benci dan menghapus memori tentang dia?
situasi E - Tanpanya…Sanggupkah aku lalui waktu, hari demi hari…?
TAPI INGAT... “Cinta kepada makhluk tentu sesuatu yang wajar, akan tetapi haruslah cinta pada Allah Swt & Rasulullah saw, di atas segalanya.”


Kau datang…
Lalu kau pergi…

Kau datang lagi…
Dengan segala sikapku?, lalu kau pergi lagi…

Kau datang dan pergi…

Entah kan datang lagi
atau pergi dan tak pernah kembali

Kadang bumi enggan bertemu hujan
Tapi ada masa dimana bumi merindukannya

Bila kehendak Tuhan tlah berbicara tidak
Apa daya bumi meski tersedu meminta hujan.


Assalammualaikum.....

Sedih, kecewa mengapa harus bersua dengannya sehingga sampai menumbuhkan harapan kepadanya.
Tidak ada yang kebetulan di dunia ini, semua telah diatur oleh Allah. Pertemuan dan perpisahan akan selalu hadir dalam diri kita seperti pergantian siang dan malam.
Waktu yang kan mengikis perasaan itu, krn perasaan tidak akan bertambah jika tidak kita pupuk.
Bukankan akhir itu lebih baik dari permulaan??
Berbaik sangka atas apa yang diberikan Allah berupa pertemuan itu, krn semua itu ada hikmahnya.
“Jangan bersedih dan jangan pula khuatir.., Allah bersama kita” 
Sesungguhnya Dia Maha Pembolak Balik Hati Manusia.....
cik  cempaka nie untuk hang....jangan sedey taw...
allah bersama org yg
sabar....hamasah!! hamasah!!
ingatlah kepada MAHA PENCIPTA !!!
yang menciptakan rasa CINTA …
dan cintailah DIA melebih dari semua …

amin … ya robbal alamin…


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.