Kenapa Tak Rogol Saya?



sekadar pengkongsian..


Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
berseorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


13 comments

10 Ogos 2012 5:50 PTG

subhanaalllah....betapa hebatnya ayt kursi tu dengan izin allah...nak kena baca jugak niym..

10 Ogos 2012 6:23 PTG

tu laaa tak terkata saya ketika membacanyaaa huhuhu

10 Ogos 2012 6:23 PTG

Berkat ayat2 suci Al-Quran.. satu maruah terpelihara.. Alhamdulillah..

10 Ogos 2012 7:10 PTG

subhanallah... betapa kuatnya kesan membaca ayat qursi..

10 Ogos 2012 8:13 PTG

Terharu baca....terharu dengan Maha KuasaNya, Allah S.W.T. :"D Subhanallah...PerlindunganNya ada di mana-mana sahaja malah bila-bila masa...Maha Penyayang Mu, Ya Allah... :")

10 Ogos 2012 9:03 PTG

subhanallah . Sungguh hebat ayat qursi ini . Btw, mohon share boleh?

10 Ogos 2012 9:53 PTG

alhamdulillah

10 Ogos 2012 11:53 PTG

Subhanallah, Allah melindungi wanita yang solehah

11 Ogos 2012 1:53 PG

@nur adilasila2.. ;)

11 Ogos 2012 3:19 PTG

ALLAHUAKBAR..bergenang ayaq mata akak baca entry ni Lynn.. dengan izin Allah hebatnya ayat kursi ditambah dgn pengharapan sepenuhnya pompuan tu pada kekuasaan Allah..ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR....

11 Ogos 2012 6:54 PTG

Subhanallah , terharu dengan kejadian ini , sungguh mulia nya Allah!:))

26 Oktober 2012 3:32 PTG

menarik sgt post ni :)
suke2 ^^

1 Mei 2013 3:57 PTG

cikgu ana pernah cerita bab ini . boleh ana kongsi?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.