Update Lahad Datu [VIDEO]: Gambar-gambar 9 Pengganas Sulu Yang Maut Dan Operasi Polis Di Kampung Airport Semporna Lahad Datu. #PRAYFORSABAH.



Police operation in Kampung Airport, Semporna, Sabah



Terkini : Video Eksklusif Ops Daulat


Update Lahad Datu : Gambar-gambar 9 Pengganas Sulu Yang Maut.


Gambar Ini dah Disahkan Pengganas Bersenjata yang mati dalam Op Daulat, Tetapi ada "Keyboard Warrior" yang kerap mempertikaikan tindak tanduk Pasukan Keselamatan Selama ini mengatakan itu adalah "Mayat"Anggota Komando Kita.. Tak Tau Nak Cakap Seboleh-boleh mereka nak spin gambar itu untuk mewujudkan rasa ketidakpercayaan Rakyat Kepada Pasukan Keselamatan dan Kerajaan. Orang Macam ini yang jelas Hitam Dia tetap Cakap Putih, Yang jelas putih tetap dikata Hitam..


Gambaran Lebih Jelas dipaparkan Menteri Pertahanan Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi- Turut Diperkatakan tentang penemuan Sebuah Kubur Besar yang menempatkan 9 Mayat Pengganas Bersenjata di Kg Tanduo






sumber dari Ameno world.

Tentera Sulu Seksa Mayat Polis Malaysia..

Akhirnya. Berita dah boleh dilepaskan sebab PDRM dah keluarkan kenyataan. Benda neh ramai dah orang tahu. Yang sekitar sana, sedara mara terdekat dan mereka2 yang pergi melawat jenazah..

Cuma tak diwar2kan di public sebab belum boleh dilepaskan. Polis tak keluarkan kenyataan lanjut, kita pun nak menghormati perasan ahli keluarga yang terlibat. Sudah semestinya mereka berduka di atas apa yang menimpa ke atas ahli keluarga mereka. Mati itu sudah cukup menyedihkan. Menyeksa ahli keluarga mereka dengan melakukan sesuatu hal yang "kejam, biadap dan kurang ajar".. sehinggakan ahli2 keluarga yang melihat mayat itu jatuh, pengsan, terkejut, trauma dan sakit ahti.. itu perkara yang lain..



"Mayat anggota polis yang terkorban itu ditemui dalam keadaan diperlakukan dengan kejam oleh penceroboh bersenjata tersebut," tambahnya..

Polis menamakan enam anggota yang terkorban sebagai Supt Ibrahim Lebar, ASP Michael padel, Sarjan Baharin Hamit, Sarjan Abdul Aziz Sarikon, Koperal Salam Togiran dan Lans Korporal Mohd Azrul Tukiran.

Ketua Polis Negara , Tan Sri Ismail Omar sebelum ini enggan mengesahkan laporan bahawa ada mangsa dipenggal dan juga mata mereka dikorek keluar.
Tindakan ini dipercayai balas dendam kerana ada anggota2 mereka yang mati terbunuh pada serangan hendap yang berlaku pada jumaat lepas. Mereka serang hendap pasukan negara lepas tue bila pasukan negara pertahankan diri sehingga ada yang mengorbankan nyawa, mereka tak puas ahti.

Dalam pada itu media2 filipina masih membekap penceroboh2 sulu ini. Sudah semestinya mereka bermain wayang. Yang bodohnya rakyat malaysia yang berbalah sesama sendiri disebabkan laporan media filipina. Agak bangang disitu. Mereka tidak tahu media antara perang saraf, perang propaganda, perang saiko yang sangat2 berkesan dalam melemahkan dan mengoncang semangat lawan.

Baca bawah neh, bagaimana kerajaan filipina masih membekap secara tidak langsung tindakan2 pencerobohan ke atas sabah ;

Bagaimanapun, Jabatan Hal Ehwal Luar Filipina mengeluarkan satu penjelasan semalam, bahawa del Rosario tidak melabelkan kumpulan Filipina itu sebagai "pengganas", tetapi mengakui kekejaman tersebut, jika benar, dianggap sebagai perbuatan "pengganas".

"Di Semporna, terdapat dakwaan tindakan keganasan. Seperti yang dilaporkan oleh menteri luar Malaysia, selepas pasukan polis terjebak dalam satu serangan hendap dan dibunuh, mayat mereka dipelakukan dengan kejam.

"Jika benar kekejaman ini dilakukan seperti yang dilaporkan kepadanya, kedua-dua setiausaha luar dan menteri luar itu bersetuju bahawa ini adalah tindakan keganasan," kata kenyataan itu. -MKINI-
Kalau dah buat kerja ganas, bunuh orang, seksa mayat, kacau kampung orang, serang dan sebagainya.. kalau tak dilabel sebagai pengganas nak label sebagai apa? Pejuang? Haktuih. 



Geng-geng PRs jangan buat spekulasi tentang gambar ni...sudah tersebar di fb2 mempertikaikan tentang gambar ini. Pada pendapat PRs ini hanyalah kubur @ lubang yg dikorek semula atau boleh juga dikatakan tempat disimpan @ disembunyikan mayat penceroboh ajer...mungkin disebabkan kurang maklumat kita pertikaikan kenapa mayat dah mereput dsbnya..

Ini hanya propaganda mereka sahaja.

- Untuk pengetahuan ini adalah gambar mayat penceroboh yg terkorban ketika pertempuran pertama yg mengorbankan 2 anggota polis komando kita...

- Tentang pakaian yang dilihat rata-rata dipertikaikan...itu bukanlah sesuatu yg pelik kerana kalau kita lihat gambar2 militan di selatan Filipina anggota mereka memang berpakaian ala tentera.

- Penceroboh juga pernah meminta beri mereka ruang utk kebumikan rakan mereka....dan dalam situasi konflik yg dah meletus mereka akan buat seringkas yg boleh...mereka menganggap ini perjuangan syahid jadi tak hairan mereka dikumpulkan begitu.

- Janganlah disebabkan nak menjadi penyiar kita dah tak boleh berfikir secara waras lagi...takkanlah kematian atau kehilangan anggota keselamatan kita dirahsiakan..kalau nak rahsia 8 kematian dahulu dah dirahsiakan dah..

- Isu ini isu serius...sebab jika dah melibatkan kematian anggota kita sendiri perkara ini bukan perkara main2 lagi dah....berbeza pendapat itu boleh tapi jangan jadikan ianya hanya bahan propaganda sampah.....

Terima Kasih
Cetakan computer tidak memerlukan tandatangan

wallahualam..



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

7 Mac 2013 11:34 PG

Allahuakbar!

7 Mac 2013 12:29 PTG

Sentiasa doakan kesejahteraan untuk semua yang terlibat... amin~

7 Mac 2013 12:30 PTG

pergh..salute kt unit keselamatan negara kita..

7 Mac 2013 2:49 PTG

salah ke kalau sama2 doakan keselamatan mereka yang berjuang tue kenapa mesti pertikaian nyawa yang dihujung senapang tue, xpaham sungguh dengan mentaliti orang yang berfikir mcm tue

8 Mac 2013 12:59 PG

respek dgn tulisan yg matang dan menunjukkan anda bukan jenis kaki gosip2 or saja nak huruhara kan keadaaan. Mcm ni la kita mau..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.