INSIDEN LAHAD DATU [VIDEO] : Portal media Filipina melaporkan Puteri 'Sultan' Sulu, Jacel Kiram memaparkan gambar yang salah tentang keadaan tentera Malaysia.TOLONG SEBARKAN MAKLUMAT INI.




Portal media Filipina melaporkan Puteri 'Sultan' Sulu, Jacel Kiram memaparkan gambar yang salah tentang keadaan tentera Malaysia.

silap upload gambar?

Sultan's daughter feeds media fake image of Malaysian casualties

Uploaded on 9:31AM
Princess Jacel Kiram, daughter of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, shows on Sunday a purported image of Malaysian casualties after a clash between Malaysian authorities and armed followers of Sultan Kiram in Lahad Datu, Sabah. A similar photo of the Princess appeared on the front page of the Philippine Star. GMA News Online has verified that the image is fake, and most probably of dead Thai soldiers killed in Thailand in 2007. The image of the Thais has previously appeared elsewhere on the Internet. Danny Pata
http://www.gmanetwork.com/news/photo/33470/sultan-s-daughter-feeds-media-fake-image-of-malaysian-casualties

Kepada pembaca yang tengok gambar asal yang terpapar di tablet 'puteri' tersebut, boleh ke sini :


Tolong sebarkan maklumat ini untuk membantu pihak polis mengekalkan keamanan di bumi Sabah.


*Sebar-sebarkan.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


6 comments

4 Mac 2013 8:11 PTG

cepat cepatla berakhir insiden ni . moga Allah lindungi negara kita dari sebarang kejadian tak diingini .

4 Mac 2013 8:24 PTG

oh my goddd....

4 Mac 2013 9:09 PTG

Semoga Malaysia aman seperti sediakala..Sedih jugak camni..Dah mcm luar negara plak :(

4 Mac 2013 10:54 PTG

seram nya gambar2 tu... Allahuakbar..

5 Mac 2013 8:51 PG

Kadang-kadang manusia ni suka sgt menokok tambah apa yg berlaku atas nafsu sndr. Negara diancam dah satu hal...ni pulak citer tak benar tentang gambar2 kematian tuh...tak paham dgn apa yg dia pikir dan apa yg dia akan dpt...isk3

7 Mac 2013 12:22 PTG

Kalau pasal benda serius gini pun dia boleh tipu, inikan pula pasal benda lain... memang pakar putar belit la dorg ni...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.