watak kartun yang tak layak di tonton kanak-kanak



HAMPIR semua kanak-kanak ribena suka menonton cite kartun. Menonton cite kartun selain hobi, juga merupakan sebuah ikutan. ..ana berpendapat terdapat banyak adegan atau babak kartun yang sebenarnya tidak layak ditonton... Berikut di antaranya:


1. Tom & Jerry


Anda pasti sudah tahu Tom and Jerry. Tom and Jerry adalah sebuah serial animasi Amerika syarikat hasil produksi MGM yang bercerita tentang sepasang kucing (Tom) dan tikus (Jerry) yang selalu bertengkar. Mungkin bagi orang orang lucu jika melihat aksi Tom yang selalu dikejar oleh jerry , namun di sebalik itu banyak juga kekerasan yang ditayangkan. Contohnya Tom mengejar jerry menggunakan kapak, Jerry menembak Tom menggunakan senapan, sadis betol..


2. Happy Tree Friends


Meskipun tidak ditayangkan di TV, Happy Tree Friends ada di youtube, dan jika Anda pertama kali melihat tayangan ini mungkin Anda akan berpikir bahwa ini hanyalah kartun komedi biasa, namun setelah Anda menonton pasti Anda akan menemukan berbagai aksi watak jahat, namun ironisnya banyak anak anak yang menonton cite ni.. sile amik perhatian sikit yep..


3. The Simpsons


tak suke bila Homer mencekik Bart, pastu cakap guna bahasa yang tak elok lah.. takmau..takmau.. .!


4. Crayon Shinchan


seperti biasa kita lihat.. contohnya ketika Misae mak sinchan..pukul atau dgn niat nak bagi pengajaran kat Sinchan sampai benjol kepala dia.. huhuhu (kes dera ke..hehe), Sinchan menggoda wanita, Sinchan juga sering mempertontonkan auratnya pada orang lain...tahulah under age ..tapi  tutuplah aurat...atau jgn tunjuk pun takpa kut.. ish..

5. Family Guy


Family Guy adalah film seri kartun televisi yang berasal dari Amerika Serikat. Diciptakan oleh Seth MacFarlane, serial ini menceritakan tentang keluarga Griffin yang terdiri dari Peter, Lois, anak-anak mereka Chris, Meg dan Stewie dan seekor anjing yang boleh bercakap bernama Brian.,,nasib baik dah diharamkan tayangannya.. kenapa...?? kerana mengundang kontroversi lalu diharamkan tayangannya di berbagai negara seperti Albania, Filipina, Israel, Indonesia, Korea Selatan, Malaysia, Tiongkok dan Taiwan.


6. South Park


South Park adalah sebuah serial televisi kartun dari Amerika Serikat yang diciptakan dan ditulis oleh Matt Stone dan Trey Parker. Diedarkan dan ditayangkan oleh Comedy Central sejak 1997, seri ini menceritakan pengalaman empat anak Sekolah Dasar yang tinggal di suatu kota kecil di South Park, Colorado. Salah satu episodenya, berjudul Best Friends Forever, meraih Penghargaan Emmy pada tahun 2005 dalam kategori Program Animasi Terbaik. Namun kartun ini kebanyakan mengandung kata2 kasar.


p/s- Dampingi anak-anak anda ketika menonton TV...


okebai..


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

17 Julai 2012 pada 9:29 PTG

tak suka happy tree friends. xpatot di tonton.

17 Julai 2012 pada 9:48 PTG

cincan tu dlm setahun sekali sy tgok kot.. i dun like cartoon dat much.. dlu kecik2 yelah..

17 Julai 2012 pada 9:51 PTG

agak nye ape lah kontroversi cite family guy tu ek??

17 Julai 2012 pada 10:29 PTG

ada jugak satu kartun yang kita tak suka, bila tgk kite pulak yang sakit hati. tajuk di hagemaru..

tak baik jugak di tonton oleh kanak2..

18 Julai 2012 pada 12:57 PG

Antara semua ni tak teruk sgt,tapi igt x dlu kan ada satu cerita Pokemon. Sekarang kartun tu dah xditayangkan di Malaysia atas alasan nama yg digunakan dalam cerita tu. Antara istilah kotor yg mereka gunakan sampai org lain xtau mksdnye :

POKEMON - Saya yahudi
CHARMANDER - Allah itu lemah
PIKACHU - Jadilah seorang yahudi

Jangan sesekali sebut nama di atas dgn mulut sendiri. Sebarkan berita ni pada orang lain. Sesungguhnya kartun ni mmg menghina Islam.

18 Julai 2012 pada 1:06 PG

Mmg kena pantau sesangat sb Khalish ni kl tgk kartun suka ja tiru2 cam katun...risau akak..

18 Julai 2012 pada 3:04 PG

sumenya x patut di tonton,, mengandungi isu2 lucah dan kata2 yg kesat... huhuhu...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.