Tanya kat diri balik... KAU ADA?!


soseh-soseh sana sini..
...wah! dia ni dulu bukan ada background agama pon~
uish, amek kos medik je pon budak ni dulu..tapi, nak gak cakap pasal agama..apa dia tau?
ni lagi la...bekas artis kot..dah banyak buat maksiat..hafal ayat quran sikit2 dah nak bagi ceramah..pekehal da...?

NAMUN, lupakah kita pada hadis nabi s.a.w :

"Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sampaikan dari ku walaupun sepotong ayat."

so, apa yg mereka buat tu tidak salah...sekadar menyahut seruan nabi s.a.w :)

Tanya kat diri balik... KAU ADA?!
All religions teach followers to do good deeds :)


Berlapang dada adalah tahap pertama dalam ukhuwwah.. Bila konsep berlapang dada hanya berada di lidah dan di akal tapi bukan di hati...itu la jadinya...
tp, kalau tahap pertama pun kita masih belum berjaya, di mana nilai ukhuwwah kita?

peace ^_^V


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

19 Julai 2012 6:43 PTG

yup. betul tue. kena berlapang dada. tak semua orang sempurna. dan semua orang pernah melakukan kesilapan. don't judge a book by it's cover. :)

19 Julai 2012 6:59 PTG

betul! alhamdulillah kalau orang tu ckp pasal agama, mungkin sebenarnya dia mengingatkan dirinya tentang tuntutan agama..sangka baik, yg salah dibetulkan, yg baik diamalkan, yg buruk jgn diikut

salam ramadhan :)

19 Julai 2012 7:25 PTG

betul tu sis..berpesan2 lah sesama kita....

19 Julai 2012 7:47 PTG

Entry yg baik skli...xkan nk berdakwah pn kena jadi baik dlu..berdakwah ni x kira masa dan tmpat..masing2 ada cara tersendr...:)

19 Julai 2012 8:17 PTG

Kan.. nice sharing..
ringkas dan padat ! :)

19 Julai 2012 8:54 PTG

semua orang ada masa silam masing-masing.tapi mereka juga ada masa depan :)

tak perlu jadi sempurna untuk berbuat baik.

20 Julai 2012 10:03 PG

hihi betol tu..orang nk buat baik jangan la di salah ertikan..alahai =)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.