Kesian gadis ini...



Arina Gadis Bertuah Dipeluk Justin Bieber

Kesian gadis ini...

Membiarkan maruah dan harga diri dihina sedemikian rupa. Yang lebih keji ialah media ! Mempromosikan maksiat untuk menaikkan hits.

 Sabda Rasulullah SAW, 'seorang perempuan yang mengenakan wangian lalu melalui sekumpulan laki-laki agar mereka mencium bau harum yang dia pakai maka perempuan tersebut adalah seorang pelacur.' 
[HR. An Nasa’i, Abu Daud].


Kalau pakai perfume pun dianggap pelacur, membiarkan diri dipeluk lelaki nak panggil apa?

http://www.murai.com.my/article/default.asp?article_id=12395&c=1&s=1#.UAHI5OaIAC0.facebook

MAAF...

*Menasihati dengan berhikmah itu tidak semestinya lembut. Kadang-kadang nasihat dengan keras pun berhikmah juga. Supaya wanita ini mudah tersedar dan tidak hanyut... 100x peringatan tuk diri sendiri!


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

18 Julai 2012 pada 11:24 PTG

Kesian kat dia kan...eksaited sangat sampai Biaq maruah tercemaq...

Tanpa Nama
19 Julai 2012 pada 1:47 PG

Budak ni jangan diaibkan. Apa pula hukumnya kalau kita aibkan orang lain?

Saya boleh menerima jika budak ni disindir secara sinis. Tapi menggunakan perkataan : "Membiarkan maruah dan harga diri dihina sedemikian rupa." - rasanya terlalu keras. Nama pun budak lagi kan..

Tanpa Nama
19 Julai 2012 pada 12:08 PTG

kann.. kalau kena peluk dengan wardina ke atau sape2 yg baik n yg muhrim tknk lak sebar2kan media ni geram!

19 Julai 2012 pada 11:48 PTG

@Sudin ShaariKadang-kadang ada perkara yang tidak memerlukan hukum/fatwa, tetapi hanya menggunakan common sense (logik akal) saja. Contohnya korek hidung depan orang ramai. Kita tak perlu tahu apa hukumnya sebab kita takkan korek hidung depan orang ramai walau hukumnya harus. Soalnya bukan 'tahu atau tidak', 'halal atau haram.' Tetapi soalnya 'MALU atau tidak.' Sepatutnya kita menyemai dan menyuburkan sifat/rasa MALU dalam diri, supaya jika ada perkara yang kita tidak tahu, sekurang-kurangnya kita mempunyai rasa malu terhadap perkara tersebut. Kata Nabi Muhammad SAW, 'apabila kamu tidak (tiada rasa) malu, maka buatlah apa saja.' Kerana itu MALU adalah sebahagian daripada IMAN. Didik diri dengan sifat MALU agar bertambah IMAN.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.