8 GAMBAR NEGARA MESIR TURUN SALJI PERTAMA KALI SEJAK 100 TAHUN LALU.


Salji meliputi Kaherah..subhanallah...tidak pernah berlaku sebelum ini

palestin.







Nampaknya tahun ni cuaca agak extreme,
Petanda nak kiamat mungkin...

Banjir di Malaysia agak teruk,
Mesir (kaherah) yang dah 112 tahun tak salji pon turun salji,
Palestin yang selalunya salji bulan 1-4, bln 12 dah turun salji

Sedekahlah mana yang termampu, 
Kerana ada hak orang lain dalam rezeki kamu

Si kaya yang memerlukan si miskin untuk akhiratnya,
Dan si miskin yang memerlukan si kaya untuk dunianya.

*********

notakaki- "suka tengok kakak tu pakai tudung labuh. ayu je.""budak laki tu baik kan? sembahyang kat masjid tak pernah miss. kagum."

"bagus betul mak ayah ammar tu. didik dia macam tu."

kita selalu kagum dengan orang yang buat baik. tapi bila orang tanya, "kau bila?"

kita selalu cakap,

"aku tak kuat macam dia."
"ilmu pun tak cukup. acane?"
"entah. macam susah je."

kita suka tengok orang orang baik. tapi kita tak pernah impi nak buat benda sama.
kalau pernah pun, tak usaha sungguh sungguh.

sebab tu doa 'umar al khattab ra ni power.

“اللهم أرنا الحق حقاً، وارزقنا اتباعه، وأرنا الباطل باطلاً، وارزقنا اجتنابه"

Ya Allah.

tunjukkan pada kami yang baik itu baik. dan rezekikan kami untuk mengikutinya. dan tunjukkan pada kami yang batil itu batil. dan rezekikan kami untuk menjauhinya.

mintalah Allah tunjukkan kita mana yang baik.
dan mintalah juga Allah berikan kita kekuatan untuk mengikutinya.

ya Allah. tolonglah kami untuk mengabdi, beribadat kepadaMu.
ameen.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

14 Disember 2013 10:23 PG

mungkin satu petanda

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.