Entah di mana silapnya Malaysia.



Vietnam adalah negara kafir. Barangkali pemerintah negara ini kegemarannya adalah makan daging babi masak kicap (orang Vietnam suka makan pork/ham). Tetapi pramugarinya sungguh bersopan dan beradab. Entah di mana silapnya Malaysia yang dilabel negara Islam. Pramugarinya berpakaian seksi. Menyakitkan mata dan hati.

Cantik dan bersopan. Bayangkan kalau pramugari ini Islam dan mengenakan tudung bidang 60. Pramugari MAS pula asyik pakai baju kebaya terbelah kain . Allahu rabbi. sakit hati dan sakit mata.

Bila ada yang kata negara kafir lebih Islamik, melenting dan marah betul masyarakat kita. Padahal itulah hakikat. Kita patut muhasabah balik sejauh mana pegangan agama kita.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

14 April 2013 pada 9:39 PTG

ermmm tu lah org malaysia

14 April 2013 pada 9:41 PTG

kan...bila la pramugari malaysia nak berubah imej...skrg punya imej tak melambang msia negara islam pn...

14 April 2013 pada 10:52 PTG

Urmmmm...pada saya, itu memang pakaian tradisional wanita vietnam sejak dahulu kala. Dan x hairan kalau uniform mereka adalah sebegitu..
Tapi di malaysia, baju kebaya adalah pakaian yang sangat popular dan boleh saya katakan pakaian tradisional wanita malaysia. Tengok sahaja cerita p.ramlee. Bukankah itu imej asal kita? Dan itulah yang diterapkan oleh MAS..
Seiring dengan masa, the way of islam semakin diterima sepenuhnya masyarakat melayu islam malaysia.. Perlahan-lahan juga public figure di malaysia mulai mengenakan baju yang lebih menutup aurat dan bertudung. Dan saya yakin, perlahan-lahan juga pihak pentadbiran MAS akan menyedari bahawa baju kebaya ketat dan terbelah itu tidak lagi melambangkan keperibadian orang melayu malaysia.. Kita doakan yang terbaik untuk mereka. Ingat, bukan mudah untuk Malaysia berada di hadapan sebagai sebuah negara Islam.. Ianya bukan berlaku sekelip mata.. Tapi melalui banyak fasa dan peringkat...

Sekadar pandangan setengah sen dari saya.. (peace)

15 April 2013 pada 8:29 PTG

btul tu.. tambah2 air asia.. lagilah sengal.. huhuhuhu... vietnam lagi sopan pakaiannya..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.