TOLAK POLITIK LUCAH DAN CACI MAKI :VIDEO LIHAT BAGAIMANA STEVE BRIDGES BOLEH MENIRU GAYA PRESIDEN BUSH


Saya menolak politik lucah atau apa sahaja tindakan menyelak kain dan aib individu. Lebih-lebih lagi tuduhan tanpa bukti kukuh, atau sekadar dengan qarinah.

dato_mustafa_ali_ditangkap

Hotel tidak selamat untuk didiami. Di mana-mana saja ada kamera tersembunyi untuk menelanjangkan individu. 
Rasuah berpuluh-puluh tahun dalam kalangan menteri dan bekas menteri pula selamat.
 menteri dah sampai maqam 'maksum'. Itu sebab tak boleh didakwa.

Tanpa menggunakan digital editing pun, dengan hanya bantuan teknologi make up, seseorang boleh menyerupai dan meniru gaya orang lain. Lihat bagaimana Steve Bridges boleh meniru gaya Presiden Bush.


dan yang ni.


Adapun perbuatan mendedahkan kesalahan melibatkan kepentingan dan hak umum, ketirisan harta negara, korupsi, falyatafaddhal ma'jooran masykoora, seharusnya didedahkan.

Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian) (al-Nur[24:19]

Dan juga tidak ditimpa musibah keatas seseorang itu kalau bukan dari hasil tangannya sendiri.Kenapa yang dituduh tidak mengambil contoh dari kisah Nabi Harun a.s..bila Nabi Musa cekak leher baju dia bila Nabi Musa a.s nampak semasa peninggallannya..kaumnya sudah kembali melakukan syirik..dia marah sebab dia cakap Harun a.s tidak berbuat apa..namun jawapan harun a.s..dia khuatir kalau dia cakap dengan kaum tu..mereka menjadi bertambah berpecah..Sekarang pemimpin yang ada..baik yang kata memperjuangkan Islam atau tidak 2X5....yang penting nak menang pilihanraya..apa yang terjadi dikalangan masyarakat pun lantaklah..

Setahu saya yg tak berapa cerdik ni..dalam hukum hudud kalau tiada bukti. .kena ada saksi..saksi yang memang mengaku orangtu melakukan..Anyway..undang-undang kat malaysia ni dah jdi carca marba..apa parti politik pun corrupted..so nanti undi yang less corrupt..yang menjaminkan keamanan untuk beribadah..

Alhamdulillah Ala kulli hal


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

Tanpa Nama
14 April 2013 pada 12:26 PTG

BERITA PENTING UNTUK ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM
Skuad Penyelamat Negara

1. Pada hari ini, saya telah mendapat satu maklumat yang agak mengejutkan daripada kenalan saya yang bekerja di Singapura dan juga merupakan antara orang kuat Parti PAP.

2. Beliau telah mendedahkan (sengaja atau tidak saya tidak tahu) bahawa Kerajaan Singapura telah memberikan cuti khas 2 hari pada hari 3hb Mei, Jumaat dan 6hb Mei, Isnin. Selain itu, Kerajaan Singapura juga akan memberikan elaun minyak khas.

3. Keistimewaan ini hanya diberikan kepada warganegara Malaysia berbangsa Cina akan pulang untuk mengundi DAP khasnya di Johor.

4. Lebih mengejutkan apabila pekerja-pekerja Parti PAP diarahkan untuk turut serta membantu jentera DAP sepanjang tempoh berkempen. Sekiranya terdapat perhimpunan besar-besaran DAP, sedarlah bahawa ada antara mereka bukan warganegara Malaysia dan pekerja parti PAP.

5. Beliau juga ada menyampaikan bahawa salah seorang 'taikun' besar di Singapura akan menyumbangkan 7 buah bas kepada mereka yang tiada kenderaan untuk pulang.

6. Nampaknya hubungan antara PAP-DAP ini semakin erat dengan kehadiran Lim Kit Siang di Gelang Patah sebagai calon.

7. Bersungguh-sungguh PAP dari Singapura ini untuk membantu DAP membuktikan bahawa selama ini mereka sebenarnya tidak pernah berpecah. DAP menjadi sebagai cawangan PAP di Malaysia.

#orang johor bersedia untuk berjuang habis habisan.... patahkan sayap roket DAP

- katak hijau -

14 April 2013 pada 5:45 PTG

pemimpin zaman skrg..bad public figure

Tanpa Nama
15 April 2013 pada 12:27 PG

jangan bila kena pada pemimpin yang kita sokong kita cakap jgn aibkan orang tetapi masa pemimpin kita aibkan orang lain kita diam dan bersorak gembira. Ingat tak lagi kisah fitnah TUN M didakwa kahwini anak samy veloo dan DS Najib didakwa ditangkap khalwat dgn ziana zain? itu sekadar contoh.

Tanpa Nama
17 April 2013 pada 3:52 PTG

kalau masukkan intri yang samar yang kita sendiri xtaw ketirisan dan kesahihannyer pas2 org lain baca yakin serta percaya.....agak2 kita tergolong dari kalangan orang macammana ek nnt?!

....Sekadar ingatan untuk diri sdr n org lain.....lebih baik berdiam jika kita sendiri x pasti...

Tanpa Nama
19 April 2013 pada 11:00 PTG

Pru sebelum ni depa buat xpa.katanya pendedahan pada rakyat betapa hinanya sikap pemimpin pihak lawan.la ni kena kat batang idong sendiri,mengelupoq nak tutup cacat cela.. jgn jadi munafik sampai taksub pada pemimpin tertentu.yang baik kita ikut , yang kurang baik kita pakat perbetolkan. Tp slalu nya yg baik kta xnmpak,xhargai..xpa na, cikgu n.a ada,ore tua tu bole jamin syurga.leh padam dosa ganti jd pahala..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.