10 GAMBAR: Majlis Pernikahan Ustaz Azhar Idrus – Isteri Ke 3


Tahniah ustaz Azhar idrus berkahwin lagi, dgn isterinya Izyan.

Baraka Allahu Lakuma..

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
' Tuhan memberkati bagi anda dan memberkati kalian berdua dan menghimpun dalam kebaikan' 



“Wahai golongan pemuda sesiapa yang mempunyai kemampuan di kalangan kamu hendaklah ia berkahwin kerana ianya boleh menundukkan pandangan mata dan memelihara kemaluan. Sesiapa yang tidak mempunyai kemampuan hendaklah ia berpuasa kerana puasa memjadi pelindung kepadanya”. 

[HR Al-Bukhari]
Sabda Rasullullah s.aw. lagi : 

“Apabila seorang hamba telah berkahwin ia telah menyempurnakan setengah dari agamanya maka hendaklah ia bertakwa untuk yang setengah lagi”.

[HR Al-Baihaqi dalam Asy-Syu’ab, dinilai “Hasan” dalam Sahih Al-Jami’]

Semoga kita di berkati Allah dunia dan akhirat.






Barakallahulakuma fill khair.. sehingga sampai syurga.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


31 comments

26 Mei 2013 3:44 PTG

xsuke2 !!!

26 Mei 2013 4:05 PTG

cool la UAI

26 Mei 2013 4:07 PTG

tahniah ustaz. Teruskan berdakwah =)

26 Mei 2013 4:10 PTG

Isha: Tak baik tau kata camtu -.-' doakan yg Terbaik dah la...
Barakallahulakuma buat UAI dan isteri2

Tanpa Nama
26 Mei 2013 4:24 PTG

Jangok la bini mung ustaz...tahniah

Tanpa Nama
26 Mei 2013 4:26 PTG

Jangok le bini mung ustaz....Tahniah

Tanpa Nama
26 Mei 2013 4:35 PTG

Anak dara ke mak jan

26 Mei 2013 6:17 PTG

Tahniah Ustaz.. takpelah Ustaz berkahwin lagi, kan sunnah Nabi Muhammad tu. Jangan sampai Ustaz kahwin 5 sudeh.. huhuhu

Tanpa Nama
26 Mei 2013 6:28 PTG

Tahniah ustaz. Bilo tgk ustaz...Ambo pun raso nak sorang lagi.....

Tanpa Nama
26 Mei 2013 6:29 PTG

Tahniah ustaz. Bilo tgk ustaz...ambo pun raso nak kahwin lg satu...

Tanpa Nama
26 Mei 2013 7:51 PTG

Tahniah...kuota ade lgi 1 ksong ustaz...

27 Mei 2013 12:23 PG

dah jodoh mereka...

27 Mei 2013 12:23 PG

dah jodoh mereka...

Tanpa Nama
27 Mei 2013 1:30 PG

Oh gadisku carikanlah utk diriku satu lagiiii.

27 Mei 2013 9:32 PG

owner blog.. tak nak penuhkan quota yg ke - 4 ke.. mudah-mudahan...in sha Allah..

Tanpa Nama
27 Mei 2013 11:50 PG


kerah cokeng sokmo, dah takdir nok wak guane....kahkahkahkah

Tanpa Nama
27 Mei 2013 4:26 PTG

Mung ni kang....pelik...

Tanpa Nama
27 Mei 2013 4:28 PTG

Aku ade sorg puan aku jupe td...jande ank 8..miskinnnnn...mu xboh ke jd tok laki ye lop...baik bn lop...najib...bini seko tu...

Tanpa Nama
27 Mei 2013 7:01 PTG

@Tanpa Namatanpa nama

Jgn bandingkN dgn Rasulullah.......uai ni manusia biasa je....yg jg ada nafsu bkn mcm Nabi.

Tanpa Nama
27 Mei 2013 7:03 PTG

Tepuk dada tanya selera.....hanya Allah yg tahu.

Amran
28 Mei 2013 7:02 PG

Tak malu ke anak anak tengok Ustaz asyik dok kahwin je?

Nak ikut sunnah Nabi ikutlah betul betul, Nabi kahwin anak dara sorang je Siti Aishah. Jadi Ustaz pastikanlah yg nombor 4 nanti tu mest nenek yg berumur 65 tahun keatas seperti mana Nabi mengahwini Sawda Bint Zam’ayg sudah 65 tahun, tua, miskin dan tidak ada yang mengurusinya. Barulah boleh dikategorikan Ustaz Azhar dari kalangan Ulamak yg patut dimuliakan. Apa2pun, tahniah dan semuga Perkahwinan ini kekal dan bahagai.

Tanpa Nama
28 Mei 2013 10:04 PG

besar pahala kedua2 isteri pertama dan kedua kerana membenarkan uai kahwin kali ke-3..membantu saudara muslimah mereka daripada disapu mat bangla, indon, mat lombok, negro, mat rempit dan seangkatan

Tanpa Nama
29 Mei 2013 7:41 PG

Patutnya isya yg disitu yea

29 Mei 2013 2:24 PTG

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Tanpa Nama
31 Mei 2013 2:48 PTG

setuju..kalau ikut sunnah bkn kahwin anak dara semua..anak dara muda muka lawa jgn nak risau la mesti akan akn lelaki masuk minang.tapi yg ibu tunggal dan yg swktu dgn nya blm pasti ada.

amar
13 Jun 2013 3:54 PTG

comel bini ustaz

Tanpa Nama
18 Julai 2013 9:28 PTG

Org sekarang kalo benda bermaksiat die suke.. tp kalo org to bina masjid, mengata. To kan Qada n Qad Allah.. korang nie lembap. Name je islam.. tp cpt sgt buat andaian. Mcm org Yahudi suke sgt sebar fitnah!

Tanpa Nama
19 Julai 2013 11:13 PG

mustahil gler r azhar nk jawin ngan org tua.. dlm ceramah die berapi la tp kat luar lain.. ckp x serupe bikin.. mothafucka.. sex maniac ni org.

Tanpa Nama
14 Ogos 2013 1:01 PG

HAHAHA nanti ramaila yang takut nak kawin dgn org yg mcm ust azhar , asyraf muslim , ust zaharuddin tu , dah perempuan smua takut dimadukan.. haihh parok parok

Tanpa Nama
17 September 2013 10:29 PTG

Nasib lh klu kwn dgn ustaz yg suka berbini. ustaz kmpg sy stia pd sorg ja.. Anak2 dia pn smua baek... respect lah ustaz kmpg saya...

Tanpa Nama
17 September 2013 10:32 PTG

ustaz kmpg sy stia pd satu ja...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.