ISU NIKAH : Penjelasan Ustaz Azhar Idrus mengenai perkahwinan ketiga.



Biodata Isteri Ketiga Ustaz Azhar Idrus

Nama : Izyan
Umur : 27 tahun
Status: Isteri Ketiga Ustaz Azhar Idrus
Tarikh Nikah: 26 Mei 2013
Asal : Bandar Pagoh, Muar, Johor
Tempat Menetap : Keramat Permai AU1, Hulu Klang, Gombak.
Lain-Lain : Anak saudara kepada Tuan Hj. Omar bin Taha
Perkahwinan ketiga pendakwah bebas terkemuka Ustaz Azhar Idrus (UAI) yang berlangsung baru-baru ini telah menerima kritikan daripada segelintir peminatnya di laman Facebook.

Rata-ratanya dari golongan wanita yang tidak bersetuju dengan tindakannya berkahwin dengan gadis yang berumur 27 tahun yang dikenali sebagai Izyan itu.


Apa masalah bila Ustaz Azhar Idrus (UAI) kahwin dengan anak dara sebagai isteri ketiga? Kamu cemburu atau tidak mampu? UAI masih mempunyai lagi satu kuota kosong. Jangan lepaskan peluang ini. Mak bapa seharusnya berebut-rebut mengahwinkan anak dara mereka kepada UAI, murabbi ummah ini.
(kata seorang pakcik)

*senyum*

Ini jawapan ustaz

sumber facebook

Pernikahan itu adalah manfaat bersama, suami dan isteri.

Isteri adalah pakaian suami dan suami adalah pakaian isteri. Pakaian itu adalah kelubung (selimut) yang mntenteram, menenangkan, mndamaikn dn mmbahagiakn.

Tiada sesiapa antara keduanya boleh menuntut untuk didahului hak-hak tanpa melaksanakan dahulu tanggungjawab-tanggungjawabnya.

Semoga kita saling menjadikan kehidupan rumahtangga sebagai pemudah jalan ke syurga dengan kebaikan-kebaikan yg dilakukan sbanyak-banyaknya, bukan menjadi salah satu pintu luas ke neraka dengan kezaliman-kezaliman yang dilakukan oleh diri sendiri.

Moga Allah memelihara perempuan yang beriman. Yang berusaha menjaga dirinya dari menjadi fitnah.

Kadang dia terleka, tapi bila diingatkan, dia kembali.Kadang dia melakukan silap, tp dia menjadi orang yang sentiasa bertaubat.

Ya Allah,Kasihanilah perempuan yang beriman. Yang mudah rapuh dengan godaan duniawi. Lagi mudah rapuh dengan sang lelaki.Berikan hidayah dan petunjuk pada perempuan yang beriman Ya Allah.

Sungguh dia tak mahu menjadi fitnah dunia, fitnah pada si pemuda pahlawan agama. Bahkan perempuan beriman itu.ingin menjadi pendokong, pejuang dan pahlawan agamaMu.

Berbahagialah perempuan yang beriman. Allah itu dekat, rahmatnya luas.
Demi cintaNya, merangkaklah..berlarilah..

Masihkan diingat, kekasih Allah taala, Rasulullah saw yang mengangkat martabat wanita di suatu ketika dahulu?

Rasulullah saw menjaga,memelihara kaum wanita,
moga para pemuda, lelaki yg beriman juga mengikut jejak langkah Baginda saw.
Perempuan beriman bukan untuk dipermainkan..apatah lagi diperlekehkan.

Tepuk tangan sebelah tak akan berbunyi. Dunia akhir zaman. Segala yang bisa menjadi biasa.

Fighting wahai perempuan dan lelaki yang beriman.
Dengan rahmatNya,Syurga menanti yang bermujahadah.


Barakallahu Lakuma Wabaraka Alaykuma Wajama'a Bainakuma Fi Khoir..


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


17 comments

29 Mei 2013 6:07 PTG

comey bini ustaz... tp pipi merah comey lg kot huhuhu

29 Mei 2013 11:13 PTG

Paddle Pop tu tak paham erti jodoh, rezeki dan ajal... tu je sebenonye ^^

Tanpa Nama
29 Mei 2013 11:53 PTG

Bab poligami ni lah yg mnjd musuh kaum istri..tp kl di fahami betul2..semuanya jd mudah.aku pernah ada istri lebih dr satu..dan bila berkhwin aku bg tau istri pertama krn aku xmau sorok sbb blkng hari akan mudarat diri...akhirnya dgn istri pertama bercerai juga..byg kan istri ku yg ke2 duk di pntai timur..2mgu skli br blik..bila nk blik istri tua dah mula sebok kata xadil...ape pun dgn istri pertama dah berakhir...bkn xsayang tp dia memaksa bila ada cmpur tangan org luar..so di pendekan crita..org perempuan kn bnyak bersabar...hehe itu ujian allah beri pd kamu..kl x xda la payung emas di syurga..dan bg lelaki keadilan sgt penting....salam

Tanpa Nama
30 Mei 2013 9:36 PTG

@Tanpa Nama

Itu juga satu ujian Allah buat kamu...

1 Jun 2013 11:04 PG

pelik dgn rkyt msia ni..
mntg2 uai ni ustaz,bole pulak jdkn bnda ni sbg isu..
pdhal lelaki boleh je kawen smpi 4..
huhu

Tanpa Nama
2 Jun 2013 2:57 PG

Apa kata suruh bapa cik lynn masuk meminang UAI utk cik lynn.

Tanpa Nama
2 Jun 2013 10:43 PG

bukan jadi isu sebab ustaz ka apa.tapi bab suka kutuk org.kalo pemimpin ka sapa2 yang kita tak suka bukan main lagi mengata tapi kalo ustaz ni org cakap sikit semua nak menyebelahi ustaz ni...pelik2 moga Allah lah yang tau hati2 org yang suka boikot org lain tapi bila geng sendiri bukan main sojkong lagi buat apa pun mesti betoi punya

Tanpa Nama
2 Jun 2013 9:18 PTG

apa yg salahnya kwen lebih dr 1??
prkara yg halal yg dibnci ALLAH 2 talak bukan poligami..hehehe
ak xheran kalo ustaz2 kwen lebih dr 1 sbb ilmu agama dorg tggi,leh trbiah anak isteri..
yg ak heran kalo org yg xmo blaja agama tp nk kwen lebih dr 1 sbb xtau pe akn jd pd mereka nnti..
yg buat ak btmbah heran kalo org yg meletakkn prasaan lebih tggi tmptnye drpd akalnya sndiri..
lg btmbah2 heran dgn org yg dok komen kutuk2 padahal die xtau hakikat poligami 2 sndiri..
brtambah3 heran dgn manusia yg suke cri kesalahan org tnpa melihat kesalahan diri sndiri..
~tp ak puji yg brtny 2 sbb 2 tnda die caring sgt dgn ustaz ni
hehehehe

Tanpa Nama
4 Jun 2013 9:27 PG

@Tanpa Nama

Tanpa Nama
4 Jun 2013 9:37 PG

Mmg jodoh tu ketentuan dri Allah....tp, knapa pilih. Yg bukan main muda lg....xcukup ke, dua org bini yg dh ada 2 ustaz??? Knape smpi nk kwin ramai....??? Ye,sye tau kwin lebih dri 1 itu sunnah nabi..tp, nabi bkahwin kerana niat die nk mmbantu wanita ..bkn mcm kebyakkan laki² skrg yg b'kahwin kerana nafsu smata². Harap nafsu je besar, pdhal dri segi kemampuan penyaraan,keadilan n tggjwb thadap isteri² yg di'poligami kan 2,lgsg xd.....

Tanpa Nama
4 Jun 2013 9:38 PG

Mmg jodoh tu ketentuan dri Allah....tp, knapa pilih. Yg bukan main muda lg....xcukup ke, dua org bini yg dh ada 2 ustaz??? Knape smpi nk kwin ramai....??? Ye,sye tau kwin lebih dri 1 itu sunnah nabi..tp, nabi bkahwin kerana niat die nk mmbantu wanita ..bkn mcm kebyakkan laki² skrg yg b'kahwin kerana nafsu smata². Harap nafsu je besar, pdhal dri segi kemampuan penyaraan,keadilan n tggjwb thadap isteri² yg di'poligami kan 2,lgsg xd.....

Tanpa Nama
15 Jun 2013 12:41 PTG

Jujur saya katakan saya sokong poligami walaupun saya perempuan yang masih bujang. As perempuan saya sedih dan terkilan kenapa kaum hawa kebanyakan benci pada poligami. Sejak saya dari sekolah lagi saya sudah berfikir,poligami itu bukan seteruk yang disangka. Especially malaysian, kaum hawa cukup tetang isu poligami.siapa kita untuk menentang hukum dan nikmat Allah.Jom kita sama-sama istigfar dan muhasabah apa yg kita fikir ini sejalan dengan jalan Allah.

Tanpa Nama
23 Jun 2013 1:51 PG

Nabi muhammad juga tidak mahu anknya Fatimah d madukan, kuatir sifat cemburu mggu ktaatn pd agamanya.. Cemburu itu lumrah.. Nabi muhammad kwin lebih dri 1 ada tujuan buat umatnya..

Pd pndangb sy tak salah pn pd mereka yg mampu, dan permulaan perhubungan nya baik .bukan dri ngorat ank dara org, capel buat dosan n kawin. bila nk tambah bini ikut sunnah ktanya. Dan ngorat/capel ikut ajran mana??..
n kawin sorok tmpa pengetahuan keluarga,. Bini 1 x tahu siapa salah,. Bukankah perkahwinan tu perlu sebarkan.. memikul tanggungjwb yg bnyk bukan jln mudah utk ke syurga klo x kuat dn kita ni x seberapa hebat agama..
Allahhualam skdar brkongsi..


Tanpa Nama
17 Julai 2013 6:49 PTG

@Tanpa Nama

kalau lagi xdyk serumah boleh la sembang, sekali dah nikah, laki hang pandang pompuan lain pon hang dah melalak macam anjing

Tanpa Nama
11 September 2013 12:41 PG

Ambo pun nikah dua..no 2 ni ambo pilih janda..x kisah la janda janji bahagia.4 thn dah ambo menikah dua.moga perkahwinan ambo kekal dua2nya.amin...

ina
26 Oktober 2014 2:42 PTG

Saya istri ke 2...pkahwinan sy d persetujui istri ptama tp bsyarat...harta suami jd halnya...tiap x raya mesti umh ptama dlu..mesti lbh hari kt sana...tp y sedihnya smkin hari istri ptama ada je cr pasal dgn saya sdgkn dia dh dpt pn hak2 dia...masih ada rasa x puas hati...sy dh buntu x tau camnalg nk ambik hatinya...apa saya buat smuanya x kena....

Tanpa Nama
27 November 2015 11:50 PTG

biarlah muda
org lelaki ada keperluan
perempuan cepat menopous

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.