UMNO Solat Tapi Tidak Mendapat Pahala? Suatu Pencerahan.


JANGAN BIARKAN FITNAH TERUS TERSEBAR !! SEBARKAN KEBENARAN YANG SEBENAR !!


insyaallah saya undi PAS. sebab di tempat saya hanya PAS dan UMNO. kalau ada PKR, saya undi PKR. kalau ada DAP, saya undi DAP.

anda?

Photo: insyaallah saya undi PAS. sebab di tempat saya hanya PAS dan UMNO. kalau ada PKR, saya undi PKR. kalau ada DAP, saya undi DAP.

anda?

jom tukar dp~!


malam-malam dengar lagu ni,
semangat pulak nak study :D

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka"

Jom Ubah.
Jadikan 10 minit to realiti,
sebab 55 tahun pun dah tak ditepati
--------------------------------------------
Negara-ku, Tanggungjawab Bersama
Masa Depan, Milik Kita Semua
Jalan berliku, tentu mencabar
Bersama kita harungi

Orang muda, pikul harapan bangsa
Mara Depan, Negara tentu Cerah
Kuat semangat, kita berjuang
Bersama menuju, cita-cita rakyat

Ubah, Selamatkanlah Malaysia
Bersama pahatkan sejarah
Buka lembaran baru
Sama-sama kita menuju
perubahan di tangan mu
----------------------------------------------

orang muda.
teruskan semangat.

*bukak buku*


Mana manifesto? dia cerita yang lama lama.Sudah-sudahlah menipu (rakyat) lagi.


Manifesto BN. Belum dapat analisa lagi. Baca sekali lalu je

Aik, turun harga kereta? Bukan kata negara bengkerap kalau turun harga kereta? :p

For those overseas Malaysia, here's one link you can rely on. Get updated on PRU13



Rakyat Malaysia yang bijaksana, nak tahu BN zalim atau tak, senang saja (kalau malas nak tengok isu-isu besar).

BN boleh menjelaskan manifesto mereka berjam-jam di TV tapi Pakatan Rakyat tak boleh pula?

ADILKAH?

Kalau tak adil, mahukah kita pilih golongan ini jadi pemimpin kita?

Ingat, BN bukan kerajaan sekarang! Pakatan Rakyat juga bukan pembangkang!


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


24 comments

7 April 2013 3:02 PTG

Sesungguhnya dosa & pahala tu Allah sahaja yang tahu. Subhanallah,.

SILENT RIDERS
7 April 2013 3:27 PTG

agaknya, adakah pemimpin2 islam zaman dahulu meminta2 untuk dipilih menjadi pemimpin? pernahkah kita dengar ada pemerintah islam zaman dahulu berkempen seluruh daerah minta simpati rakyat untuk dipilih jadi pemimpin??

both BN and Pakatan are fucking sucks!! meminta2 untuk diberikan kepercayaan untuk mentadbir negara...seolah2 mereka adalah yg terbaik didunia.....berkempen seluruh negara, berceramah memuji diri sendiri, berlagak bagai tuhan....puihh....pergi mamposlah semua omong kosong korang tu......

sesungguhnya, demi ALLAH, tiada islam dalam politik malaysia...sedangkan politik itu bukan sebahagian dari ajaran islam..islam tidak mengajar kita berpecah-belah, sebaliknya bersatu dan bersaudara...jangan najisi kesucian persaudaraan islam dengan politik.....ingat, politik cuma alat, bukan matlamat.....

SILENT RIDERS
7 April 2013 3:28 PTG

1st time buka blog ni, ingatkan blog agama....blog politik rupanya....ciss....

7 April 2013 3:32 PTG

video ni taknak pulak kua kt tv kan? video seks juga yg nak dikeluarkan..mm..

7 April 2013 3:41 PTG

@SILENT RIDERSseriusly ini BUKAN BLOG POLITIK. saya menulis hanya merasakan ianya perlu apabila kita menghampiri pru 13 ini untuk tolak kezaliman, penindasan, korupsi, penyelewengan, pembaziran. Tolak UMNO/BN, ISMA dan Arus Baru. Kita menumpang Arus Ilahi.Ramai orang tersalah sangka erti perjuangan. Di fikiran mereka hanya terbayang orang Islam melawan orang kafir. Tidak semestinya. Menurut Prof. Tariq Ramadan (cucu Hasan al Banna) didalam buku In The Footsep of The Prophet, selama di Mekah, perjuangan adalah melawan kekufuran, kezaliman, penindasan dan mempertahankan hak kemanusiaan. Malah Pact of Virtuous (Hilf Fudhul - pakatan dengan orang kafir Quraisy) berlaku sewaktu di Mekah. Selepas hijrah ke Madinah, perjuangan bukan saja menentang orang kafir, tetapi juga menentang orang munafik. Di era inilah, Rasulullah SAW disuruh merobohkan tempat ibadah, iaitu masjid Dhirar. Ada pengajaran besar dari seerah Nabawiyah ini. Malangnya, ramai dari kita masih tenggalam di era "Mekah".

Tanpa Nama
7 April 2013 3:42 PTG

Dalam hal politik tidak boleh melibatkan agama . Dan HANYA ALLAH SAHAJA yang dspat menentukan samada solat itu diterima atau tidak ! Dapat pahala atau tidak ! Saya bukan berpihak kepada BN , tetapi bila ahli ulama' sendiri dah keluar kenyataan macam ni . emmm ~ Wajarkah pemimpin pada masa akan datang sebegini ? haaa ? wahaha ! Suckss. Jangan berfikir anda PAS anda sudah cukup bagus dalam ilmu2 agama sehingga nak sesuka hati jee cakap solat orang lain tak dapat pahala . huiii terlebih hebat dah !

SILENT RIDERS
7 April 2013 3:45 PTG

demi ALLAH, saya sangat bersetuju dengan komen ini...dan demi ALLAH, saya sangat tidak bersetuju dengan tajuk entri ini (mohon diubah)...

hanya ALLAH yang maha kuasa boleh menentukan dosa dan pahala seseorang itu....kita sebagai manusia kerdil dan tersangat hina tiada kuasa untuk menentukan dosa dan pahala seseorang....sedangkan nabi kekasih ALLAH tiada kelebihan ini, apalagi kita sekadar manusia biasa.....jangan terlalu taksub dan ekstrem dengan pegangan ideologi politik sampai sanggup menghukum saudara seagama kita dengan dosa dan pahala kerana hukuman dosa dan pahala adalah hak milik kekal ALLAH sahaja.....kita cuma manusia kerdil dan lemah jangan sesekali melanggar hak ALLAH untuk menghukum seseorang....serahkan sahaja pada ALLAH yang maha adil sebagai bukti kita beriman kepada-NYA....jika kita tidak percaya pada keadilan-NYA, jangan sesekali mengaku beriman pada-NYA...

SILENT RIDERS
7 April 2013 3:51 PTG

maka itulah, kita cuma menentang munafik cuma dari satu kelompok yang kita musuhi...kita tidak menentang kafir dan munafik yang ada dalam kelompok kita......and thats how politicshit way....

btw, klau dah ada entri politik, maka, secara otomatik blog anda akan jadi blog politik...politik bukan benda boleh dibuat main2.....

Tanpa Nama
7 April 2013 4:03 PTG

Politik kebanyakannya semua main kotor..fitnah dan sebagainya. Kadangkala susah nak tentukan mana satu betul mana satu salah. Dosa dan Pahala, Allah tentukan bukan? Solat di terima atau tidak hanya Allah yang tahu. Meskipun kita banyak ilmu, tak dapat mengatasi dan di batasi dengan ilmu Allah.

7 April 2013 4:27 PTG

@Tanpa NamaMalah, atas nama agama juga, kezaliman terbela... org Cina dan India have nothing to lose. diorg minority. dan ada hak yg diorg xdpt. maka kalau tukar pun apa salahnya. org melayu masih dibelenggu ketakutan, takut hak berkurangan, takut ketinggalan, dan macam2 lagi. maka itu pun salah satu punca melayu takut nak tukar parti.Dengan penuh rendah hati dengan ini saya ingin menjemput sanak saudara , rakan taulan dan seluruh kenalan untuk sama-sama kita memberi sokongan penuh tanpa berbelah bahagi kepada Datuk Seri Najib untuk terus beraksi dalam arena politik selepas ini sebagai

KETUA PEMBANGKANG Parlimen Malaysia.

Tanpa Nama
7 April 2013 4:51 PTG

cik lynn...kita x cakap pasal politik....kita cakap pasal islam....wajarkah manusia menentukan dosa pahala? adakah manusia yg akan menetukan siapa yg akan ke syurga dan siapa yg akan ke neraka?? sudah tentu tidak...hanya Allah yg layak menolak atau menerima ibadah seseorang.......mohon jgn terlalu taksub dengan politik...:.ingat2lah akhirat....dalam kubur kita x ditanya kita parti umno atau pas......wallahualam...bukan ingin membela umno, tapi kewajiban saya menegur kesalahan saudari.....sama2 kita hidup saling menasihati.....

7 April 2013 5:33 PTG

@Tanpa Namatanpa nama ..taksub?? insya allah tidak.terima kasih..

7 April 2013 9:18 PTG

@tanpa nama...nak tanya nie..kalu owang 2 berzina dengan ibu sendiri..masuk syurga ke neraka..tentulah neraka kan..dah sah dlm al-quran Allah sendiriyg bgtaw..xkan itu pun xpaham lg...so fahamilah alquran dan terjemahannya..k...salam ukhwah...

7 April 2013 9:21 PTG

sss

7 April 2013 9:21 PTG

Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam bersabda :

يُخْرُجُ قَوْمٌ مِنْ اُمَّتِيْ يَقْرَؤُوْنَ الْقُرْآنَ يَحْسَبُوْنَ اَنَّهُ لَهُمْ وَهُوَ عَلَيْهِمْ لاَتَجَاوِزُ صَلاَتِهِمْ تَرَاقِيَهُمْ

“Akan keluar satu kaum (Khawarij) dari umatku yang membaca al-Quran, mereka menyangka bahawasanya diberi pahala untuk mereka padahal (kemurkaan Allah) atas mereka. Solat mereka pula tidak melepasi tenggorokan mereka”.
(Hadis Riwayat Muslim No. 1066)

7 April 2013 9:25 PTG

@tanpa nama nak tanaya ni kalu kalu seorang berzina dengan ibunya dosa besar ke dosa kecik..pas 2 masuk syurga ke neraka..dah tentulh neraka..so anda kena fahami alquran..Allah dah tentukan dosa dosa itu kepada hambanya..so hambanya kena lah berfikir...anda patut belajjar alquran dan terjemahannya..ok..salam ukhwah..yg baik dtg dari Allah..kite hanya hambanya..so berfikirlah..allah dah bg akal kat kite...

Tanpa Nama
8 April 2013 1:09 PG

Alahai cetek nye ilmu agama anda. Skrng negara kt demokrasi. Kna la mngundi. Dlu org pakai sistem syura utk pilih khalifah. Pegi la blaja dlu sbelum komen

8 April 2013 10:17 PG

@Tanpa NamaSetelah meneliti ucapan Nik Aziz, saya mendapati tuduhan "tidak sah solat orang UMNO" adalah tidak benar. Kerana Nik Aziz memberi nasihat secara umum kepada orang PAS dan UMNO berdasarkan surah al Ma'un. Tetapi pada saya, lebih baik serahkan urusan penerimaan ibadat ini secara mutlak kepada Tuhan. Kerana bukan semua orang UMNO menolak Islam meskipun dasar dan budaya UMNO menolak Islam dan hal ibadat ini adalah sangat berat untuk kita hakimi. Pernah diceritakan dalam hadis, pelacur yang memberi minum anjing dapat masuk syurga. Melainkan secara nyata setiap orang UMNO menolak Islam. Saya teringat Dato' Ustaz Ismail Kamus (bekas ADUN PAS Gombak) berkata, 'tak guna kalau gantung bendera PAS tetapi terlepas solat Asar. Undi Parti Islam tetapi tak solat tetap masuk neraka.'

8 April 2013 1:05 PTG

saudari lyn...komen anda diatas adalah sebaik2 komen, lebih baik serahkan urusan ibadat pada Allah kerana Dia adalah Maha Mengetahui. Jangan sampaikan politik boleh memecahkan silaturrahim sesama kita umat Islam baik kerajaan mahupon pembangkang. sekian

9 April 2013 9:41 PG

teruskan lynn. tunjukkan kebenaran. aku sendiri pun tak buat blog politik tapi menyatakan kebenaran. sebab kita sbb blogger.

11 April 2013 4:41 PTG

@Carlos SantiagoSepatutnya pimpinan PAS seperti Nik Aziz, Ustaz Nasaruddin Daud, Nik Abduh lebih berhati-hati. Hal-hal syurga, neraka, sesat, kafir adalah hal yang sangat berat, yang memerlukan penelitian mendalam sebelum melabel dan menghukum. Tidak boleh secara hentam keromo. Zaman sekarang ialah zaman fitnah, era Dajjal. Benda yang harus seperti poligami pun akan jadi fitnah. Mohon pimpinan PAS lebih berhati-hati. Janganlah mendendangkan soal akidah orang UMNO, syurga, neraka, kafir, sesat kerana hal ini sangat berat. Bukan semua orang UMNO begitu. Tak salah memberi peringatan secara umum, tetapi jangan terus menuduh UMNO begitu. Meneruskan hal-hal begini hanya membuka ruang kepada budaya takfir. Mohon Ustaz Fadhli sampaikan kepada Nik Aziz dan Ustaz Nasaruddin Daud.

Orang sekarang melihat akhlak, integriti dan wibawa wakil rakyat. Jika PAS terus-menerus menuduh UMNO salah akidah, sesat, senjata ini akan kembali kepada PAS juga. Mereka sudah mula menuduh Anwar Ibrahim sesat, pluralisma, agen Zionis dan macam2 lagi. Kalimah yang benar, tetapi lebih baik jangan diguna masa ini kerana mendatangkan fitnah.

Tanpa Nama
11 April 2013 5:43 PTG

kalau nak jadi pemerintah kenalah jalankan undang2 dan hukum2 islam yg sebenar...jika tak mahu jalankan hukum2 islam yg sebenar...jgnlah sibuk nak jadi pemerintah dan jgn halang org yg nak laksanakan hukum2 islam...ini dah takknak laksanaka atau tak mampu...dok halang pulak org yg nak laksanakan hukum islam..itulah namanya umno...yg maksudnya juga penghalang dan penentang hukum islam 24jam sehari....jd...camna solat org umno nak dapat pahla...sambil solat sambil menolak islam...ceciter..

11 April 2013 7:08 PTG

@Tanpa NamaDan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman. [ad Dzariyat 51:55]

Orang yang tawadhuk, tidak sombong, tidak melatah, mesra rakyat, inilah yang sepatutnya menjadi pemimpin dan kerajaan. Kalau belum masuk politik lagi dah sombong, orang pun menyampah walaupun agenda Islamnya bedegar-degar.

Nasihat saya kerana saya sayang PAS dan saya yakin pemimpin PAS mahu mendengar. Seperti mana kata Dato' Ismail Kamus (bekas ADUN PAS Gombak), 'orang PAS kalau sibuk pasang benda sampai terlepas solat Asar, tetap masuk neraka. Undi Parti Islam bukan jalan short-cut untuk masuk syurga.' Hal-hal yang berat seperti syurga, neraka, kafir, sesat memerlukan penelitian, bukan hentam keromo.

Tanpa Nama
12 April 2013 9:37 PG

buat apa nk cipta kontroversi...siapa dia nk tentukan solat seseorang tu dapat pahala atau tidak?perkara2 ghaib mcm tu, yg x boleh dilihat melalui mata zahir, hanya Allah layak baginya...x perlu nk sebut PAS, UMNO klu melainkan dgn tujuan nak org Melayu )Islam) berpecah belah, berpuak2...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.