Korang Nak Sewa rumah ni??



 Rumah ditengah lebuhraya di negara China.



Luo Baogen dan isterinya berkeras untuk tinggal di rumah mereka yang terletak di tengah laluan lebuhraya di bandar Wenling, di wilayah Zhejiang, China kerana mereka percaya bahawa penempatan semula dan pampasan yang ditawarkan oleh kerajaan tidak mencukupi. Untuk memastikan keselamatan pasangan itu, bilik-bilik yang bersebelahan di dalam bangunan telah dikekalkan tetapi semua jiran-jiran mereka telah berpindah keluar. Jalan ini merupakan laluan untuk ke stesen keretapi Wenling dari kampung Xiazhang dan jalan ini masih tidak dibuka secara rasmi lagi. Pasangan ini kini tinggal di tingkat 5 dan bercadang untuk mengusahakan perniagaan yang sesuai di tingkat paling bawah.







Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

25 November 2012 7:42 PG

hahahahaahah...kelakar gle ad rmh tgh2 jalan rya....

25 November 2012 8:29 PG

mesti ada nostalgia indah mereka kat situ smpai xnk keluar dgn alasan pampasan xcukp kan...tp macam bahaya juga kan..

25 November 2012 11:29 PG

macam2..tak terpikir pulak...

25 November 2012 11:46 PG

pakcik dan makcik memang kool..

dah tu kerajaan china tak boleh ke sengetkan sikit laluan tu biar tak kena kawasan rumah tu?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.