Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin disokong syaitan, kata Dr Mahathir


Menuduh orang lain disokong oleh syaitan adalah fitnah yang terlampau besar dan sangat dangkal. Lebih baik tutup mulut. Banyak sangat bercakap nanti kita nampak bodoh.



Bagaimana rakyat boleh tahu bahawa pembangkang tidak disokong oleh syaitan, tanya bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga mempersoalkan bagaimana Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (bawah) boleh tahu yang BN disokong oleh syaitan. Dan, Mahathir seterusnya membayangkan yang pemimpin parti Islam itu sendiri mungkin disokong oleh syaitan.


"Beliau (Hadi) dan pembangkang mungkin disokong oleh syaitan sendiri. Beliau sendiri bersama dengan syaitan. Itulah syaitan yang saya tahu.

"Dia sendiri bersama dengan syaitan itu," ulang Mahathir lagi.

Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai komen Hadi, semasa muktamar PAS baru-baru ini di Kota Bharu, bahawa parti yang disokong oleh syaitan tidak mampu menegakkan kebajikan yang "adil terhadap semua".

Walaupun presiden PAS itu tidak menamakan parti tersebut, tetapi ramai percaya beliau merujuk kepada BN dan Umno, terutamanya selepas tulisan di blog Mahathir yang menyentuh mengenai perkara itu.

Dalam tulisan itu Ogos beliau, Mahathir telah mencadangkan adalah lebih baik bagi rakyat memilih syaitan yang mereka tahu, daripada malaikat yang rakyat mungkin tidak tahu.

Diminta mengulas syor supaya Abdul Hadi untuk menjadi perdana menteri jika pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang, Dr Mahathir berkata presiden PAS itu bebas menjadi PM jika beliau dan mereka boleh menang.

"Beliau (Abdul Hadi) lebih layak daripada (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim), kerana beliau tidak membawa beban sejarah. Tetapi beliau perlu menang dulu, "katanya.

Mengenai sama ada kemenangan Abdul Hadi akan mendapat sokongan orang Melayu, Dr Mahathir menyindir Karpal Singh, dengan mengatakan jika pengerusi DAP itu memakai turban, beliau juga akan berkelayakan sebagaimana Nik Aziz (Nik Mat, mursyidul am PAS).

"Sama serban pun ada, janggut pun ada, apa lagi yang kita mahu?" katanya berseloroh.

Mahathir berkata demikian kepada pemberita di akhir Persidangan Antarabangsa mengenai Kanak-kanak Mangsa Perang anjuran Yayasan Keamanan Global Perdana.

notakaki- Inilah padahnya apabila PAS terikut-ikut menjadi sarkastik dengan bermain nama syaitan. Akhirnya semua orang terikut-ikut untuk bermain dengan syaitan.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

25 November 2012 pada 11:15 PG

fuh cik lin pon layan politik jugak

tapi memang pon, dalam PAS ni ramai sangat fanatik
fanatik sampai tak buleh nak di kritik
sampai hilang adap dan akhlak

taqlid depa terhadap putrajaya utk menghalalkan kebencian sesama muslim ni

25 November 2012 pada 11:20 PG

@Taufik layan sikit-sikit je taufik. kena amik tahu jugak. :)

25 November 2012 pada 11:25 PG

Astagfirullah....

mmg betul lah ... lebih baik diam dr berkata-kata....

25 November 2012 pada 11:35 PG

@C'Jai benar c'jai. :)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.