Jangan kerana kita, hati pemuda tercalit titik hitam.




Wahai bakal bidadari syurga sekalian, 

peliharalah dirimu, 
jangan kerana kita,
hati pemuda tercalit titik hitam
Jangan kerana kita, 

ayah/suami kita terpaksa memikul beban dosa.

Cakap pada diri setiap kali nak berpakaian, 

"Kalau saya pakai macam ni hari ni, Allah suka tak? "

Jom checklist pakaian kita !

:)

Ingatkan diri sendiri 

"Ya Allah, kau telah menciptakan kami dengan cantik, maka hiasilah kami dengan akhlak yang indah..."

Senyum tu sedekah kan?

tapi kadang-kadang ada hari mood kita tak elok
berkerut muka seharian .
dan sebenarnya ada banyak sebab.

Nak share one of the reason~

Bad mood trigger: 

Your bedside lamp

If you regularly fall asleep reading or watching TV, this can have repercussions on your mood the next day. Research has shown that night time light can suppress the production of melatonin; a mood-regulating hormone which is only produced during darkness. So, try investing in some heavy curtains and make sure you turn off all lights at night to give yourself a happiness boost.

#HealthTips :D

Btw we can talk about whatever we want.

but with Iman
Just talk what you should.

keep silent for the useless and harmful words.

Dari Abu Hurairah radhiallahuanhu, sesungguhnya Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda: Siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia berkata baik atau diam, siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia menghormati tetangganya dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir maka hendaklah dia memuliakan tamunya 

(Riwayat Bukhori dan Muslim)




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

26 November 2012 12:50 PG

nice sharing ;)

26 November 2012 9:16 PG

itula..besaq tanggungjawab org laki ni sbnqnya bila dah jadi suami,ayah,abang atau adik.asal lelaki.
Dulu byk terbaca dan terdengar orang marah kalau ada yang kata punca rogol byk berlaku sbb perempuan berpakaian seksi.Ada yg kata,bukan yg berpakaian seksi ja kena rogol,tp yg tutup suma pun kena rogol.bg sy tu suma ayat nk cover kesalahan diri.byk yg salahkan lelaki sbb takleh nk kawal nafsu la hapa la.takleh macam tu.kita sama2 kena kawal dan jaga.hg dedah sana sini,pastu hg mtk org laki kawal nafsu sedangkan hg sendiri pun tak kawal hg punya aurat.membebel lak pagi2 ni.sori.hehehehe..

26 November 2012 11:46 PG

sgt takut andai kerana kita diorg yg tersayang terheret ke neraka moga diri sndiri sntiasa muhasabah amin

tp kira takleh tido dlm gelap lemas huuu

27 November 2012 12:40 PG

@kiera'sakura Kata Al-Qaradhawi,

"Saya tidak memuji wanita yang meletakkan terlalu banyak warna pada wajahnya."

Cukuplah kita dibangkitkan di akhirat dengan wajah yang berseri-seri.

Bukan tak boleh bermake up, bukan tak boleh bergaya, dan bukan tak boleh berfesyen

Cuma besederhanalah .. Kerana , kita makhluk yang diciptakan Allah dengan sebaik2 ciptaan .. :)

Muslimah .. pelihara maruah dan agamamu .. :) love semua

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.