Tunggu ! Jangan Lari ! Itu Hati Saya...





Ada masa saya sayangkan seseorang itu lebih daripada seorang kawan dan secara tiba-tiba, pada suatu masa yang lain, saya memutuskan untuk tidak menyayanginya selebih itu. Sebab saya tahu cinta itu menyakitkan.

Pelikkan? Tapi susah sangat apabila kita bercakap soal perasaan. Saya bukan boleh halang orang lain daripada curi hati saya. Saya nak sangat halang dan kalau boleh nak kunci hati saya kuat-kuat dalam peti, campak tengah laut biar tenggelam, biar tiada siapa yang jumpa dan curi pun.

Malangnya, saya tak mampu pun. Ada orang dah curi sebenarnya, tapi saya jerit-jerit, suruh dia pulangkan. Alhamdulillah, nasib baik dia dah mula pulangkan sedikit demi sedikit. Siapalah pencuri itu. Entah. Saya pun tak tahu.

Bergaul dan berjumpa dengan student-student yang rata-ratanya sudah berkahwin menyebabkan saya terdedah dengan banyak kisah rumahtangga, anak-anak dan pesan Kak Bib pagi tadi,



" Lynn, nanti jangan kahwin awal-awal, enjoy puas-puas dulu."


Aku hanya senyum dan mengangguk.

Dalam hati,


'kalau dah jodoh dah awal, takkanlah saya nak tolak Kak Bib saaayang oi.'

Hehe.Afterall, kahwin awal ke lambat ke, saya tak tahu sebab jodoh semua dekat tangan Allah S.W.T.


TITIK


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


10 comments

13 September 2012 pada 1:07 PG

Siapalah yg lari bawa hati tu hahah
xpe lah perasaan cinta utk manusia tu mmg susah nak dikawal tapi tak mustahil utk mengawalnya ^^

bak kata org biar hati kita limited edition bukan sebarangan org boleh ambil tu ;D

13 September 2012 pada 1:08 PG

Nak curi jugak boleh? :P

13 September 2012 pada 1:13 PG

@Evagurl Izmasila-sila.. :)

13 September 2012 pada 1:14 PG

@Everything's Everythings yup betul tu...

13 September 2012 pada 1:29 PG

Tak perlu kita nak kejaq jodoh kita sebab Allah swt tau bila waktu yg sesuai untuk kita bertemu jodoh...

13 September 2012 pada 3:13 PG

Ajal dan jodoh itu ditangan Allah S.W.T. :)

13 September 2012 pada 4:45 PG

bahaya dengan pencuri hati nie..sebab,dah nama pun pencuri kan...huhuuhu..lain la kalau minta izin...nak ambil hati awak... :)

13 September 2012 pada 8:59 PG

allah dh ttp kn jodoh utk kt. cuma bila siapa dn dimana jerk kt xtau ^^

13 September 2012 pada 9:50 PG

kejarr jgn tak kejaaar :)

13 September 2012 pada 10:50 PG

:) insyaAllah pasti seseorang yg terbaik dipandangan Allah dan umatNya yang mampu curik hati lynn nt ;)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.