syaitan tak kira kafir ka islam ka apa apakah.


Hubungan manusia dengan iblis. Setelah berlaku permusuhan antara manusia dengan iblis sehingga kiamat. Iblis telah meminta izin dari Allah untuk memperdayakan manusia hingga kiamat. Bagaimana iblis berusaha untuk menyesatkan manusia... 
Ya Allah jauhilah hamba dari Syaitan Kafir yang menggemukkan
Dan selamatkan jua hamba dari Syaitan orang beriman yang menguruskan Iman(Orang yang Rugi),
kerana syaitan kafir dan mukmin sama sengkongkol menjerumuskan kelembah kedurjanaan menjadikan MUFLIS
Allhumma Ahyina bilImaan Wa Amitnaa Bil-Imaan WA Adkhilna jannatal Maal -Imaan.
Amieen.
Selamat dari API-NERAKA JAHIM au Asfala Safiliin.
 Nuazubillahiminzalik.
*****
syaitan tak kira kafir ka islam ka apa apakah... 
yang ada diri ni pun kafir apa... lupa kah...
pakaian diri duk eh pakai iblis punya... 
ramai melampau telampau tanpa hala tuju.. bagi nya semua benar... 
Baginda sendiri berkata... bercakapnya para sahabat kepada Baginda... 
apa kah jihad paling besar selain berperang ya rasul ku..
Jawap Baginda... 
adalah NAFSU MU SENDIRI - 
usah bersangka yer - 
begitu jua teman mu para malaikat.. yang mengejar dengan bisikan kebaikkan... 
maksud menyuruh kamu melakukan ibadah... 
dan
syaitan berjalan jalan dalam pembuluh darah manusia .... nak bikin apa darah O darah A ka..apa apa jer.
pesan Baginda Jihad terbesar adalah DIRI sendiri - iaitu NAFSU...
sebab tu ALLAH turunkan syariat kepada baginda untuk di sampaikan kepada ummatNya...supaya berpuasa... 
sebab apa ... 
main ikut jer puasa.. dah di didik masa kecil... mak pesan puasa setengahari dapat 1 ringgit... 
islam bukan ikutan malahan setiap ibadah itu ada ikutan yang di bawa oleh baginda sendiri ... 
bukan tak tahu hanya mengikuti... 
Insyaallah - 
Jangan lah kamu menyembah syaitan kerana syaitan itu banyak menyesatkan manusia daripada ingat kepada ALLAH Taala.
Syaitan itu terdiri daripada jin & manusia. Besarnya fitnah akhir zaman ini.
ALLAH akan berikan faham itu pun jika kamu mahukan...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

15 September 2012 9:37 PTG

semoga kita dapat menghadapi hasutan dengan baik.. amin.

15 September 2012 10:06 PTG

Terima kasih atas perkongsiaannya, membuka hati dan minda ketika membacanya.. Jazakallahu khairan,

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.