aaaaah, kenapa aku tidur!?



Okay.Lately tak tahu kenapa. Moody semacam. Badan sakit-sakit, tengkuk bahu segala gaya macam pulun nak exam @_@ maybe kekurangan exercise. Entah. Saya pun tak tahu. Tapi seriouslah, sekarang macam letih dia lain macam tak tahu kenapa. Moody yang semalam, bangun minum air, balik tengah hari makan maggi ayam, then makan coklat.

Maybe sebab poyo saje asyik fikir-fikir. Berdasarkan apa yang dipelajari dalam psychology of pain, kalau kita focus dekat pain, nanti gate open, so nanti lagi bertambah-tambah sakit. So, tak payah bagi otak fikir dengan cara menyibukkan diri.

Nak tahu apa lagi point penting yang menyumbang ke arah keemoan ini adalah, apabila, malam tidur lambat daripada biasa, ,solat subuh, then tidur balik. Saya memang tak suka sangatlah tidur lepas subuh. Kalau tidur rasa macam" aaaaa, kenapa aku tidur". 'Make sense lah tidur balek sebab tidur awak mana cukup, malam dah tidur lambat, dah itu siang tak tidur pulak.' (' ...')<-- monolog dalaman.

Ini still letih lagi, tapi yang tak boleh tahannya, pagi-pagi sarapan terus makan nasi. Sekejap lagi dah mula class. Jalan kaki setengah jam  baru sampai. Okaylah eh. Later borak lagi.

 hadis ini best,

Nabi Muhammad SAW bersabda, " Ada tiga perkara yang menghantar mayat ke kubur. Dua antaranya akan kembali manakala satu akan tetap bersamanya. Dua perkara itu adalah harta dan keluarga. Satu perkara itu adalah amal." -Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim-

Okay serious nak pergi dah. Remaja-remaja juga, tapi mati itu pasti, mesti berlaku punya. Jangan lupa.

ila liqa'


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

11 September 2012 pada 12:10 PTG

kadang2 kalo layan blog smpai lewat malam siang nanti mula mengantuk..masuk pejabat pun tersengguk2..huhu

11 September 2012 pada 1:25 PTG

suka pesanan yg paling bawah!

11 September 2012 pada 1:48 PTG

Tambahan, doa dari anak yang soleh :)

11 September 2012 pada 3:33 PTG

saya pun lately rasa lemau je badan ni.. tak tau nape..

11 September 2012 pada 8:56 PTG

lain kali jangan tidur lambat kikiki

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.