Lelaki bakar seluar dalam demi isteri


DusHHH!

JAKARTA: Seorang lelaki yang kesunyian membakar seluar dalam isteri yang telah berpisah dengannya, dalam satu upacara pelik untuk mendapatkan kembali isterinya, ditahan di Tanah Abang, Jawa Tengah.

Muhammad Ridwan, 38, ditahan kelmarin kerana meletakkan orang lain dalam keadaan bahaya selepas jiran terlihat api di biliknya.


Mereka kemudian memukulnya sehingga lebam kerana mengesyaki dia mahu membakar bangunan tempat tinggal mereka.

Ridwan memberitahu polis, jirannya marah dan tidak percaya apabila dia memberitahu mereka dia hanya melakukan upacara mistik untuk mendapatkan kembali isterinya.

Komander Unit Detektif Tanah Abang, Komisioner Widarto berkata, “Dia percaya isterinya, yang keluar rumah selepas mereka bergaduh akan kembali kepadanya sekiranya dia membakar seluar dalam isterinya itu dan menyapu abunya di badan.”

Widarto berkata, kejadian itu berlaku pada kira-kira jam 7.30 malam apabila seorang jiran, Yunita, melihat Ridwan membakar pakaian.

Dalam keadaan panik, dia terus mengambil sebotol minyak tanah yang disangka air mineral dan menuangkannya ke api.

“Apabila api itu marak, seorang lagi jiran yang panik menjerit mengatakan Ridwan membakar rumah itu,” kata Widarto.

Penduduk di Jakarta sangat berhati-hati dengan kebakaran yang selalunya memusnahkan beratus-ratus rumah dalam musim panas yang panjang.

Kebakaran menjadi isu panas dalam kempen pilihan raya gabenor dan ada di antara mereka menyalahkan penyokong calon yang kalah dalam pusingan pertama undi yang diadakan Julai lalu. - Jakarta Post


notakaki-  malu,sebab terlalu banyak nikmat yang Allah bagi, namun begitu sikit hambaNya bersyukur.

Solat sumber kekuatan jiwa & fizikal


Ya Allah,kurniakan kami tubuh badan yg ringan melaksanakan ketaatan pdMu Ya Allah...

amiin.



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

19 September 2012 10:18 PG

dengar kat hotfm pagi tadi..haha..

19 September 2012 10:26 PG

heheh xpasal2 kene belasah

19 September 2012 10:46 PG

amek ko kena belasah wakaka

19 September 2012 11:02 PG

hai mcm2 la haha

19 September 2012 11:38 PG

@Everything's Everythings ISLAM TU DIA LETAK MANA YE. NAUZUBILLAH. KAN DAH KENA PATBLAS PENAMPO DARI BATMAN.

19 September 2012 12:14 PTG

lbh percaya dgn benda2 yg sebegini remeh. mana la mereka letak akal fikiran yg Allah kurniakan ye. huhuhu

20 September 2012 6:32 PG

pernah tgk satu gambar dimana diorang bangkitkat mayat yg telah mati dan berjalan balik rumah..dia ni rasanya tak leh terima hakikat yg isterinya dah mati..pastu buat pulak benda syirik dan khurafat..allah tak ampun dosa syirik ni..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.