Saya Hamil Luar Nikah, Apa Nak Buat?



takut apabila memikirkan, anak-anak kita adalah siapa kita hari ini.
JANGAN DEKATI ZINA!

bertaubat lah .sebaikNya mohon pada ALLAH dan dekatkan diri dengan Allah s.w.t.

ALLAH maha menerima taubat si hambaNya..

perkara pertama lebih baik beritahu ibubapa kedua belah pihak dan segerakan bernikah untuk mengelakkan fitnah di kalangan masyarakat.

kedua sebaiknya usah kesali apa yang telah berlaku mohon maaf dengan ALLAH susuli lah taubat nasuha...

Ikhlaslah dalam solat sunat itu Insyallah. kandungan mu itu di sisi ALLAH -

ketiga carilah Rumah bakti, wanita wanita yang terpedaya rasanya kamu boleh duduk sana sehingga kamu melahirkan.
namun soal selidiknya kamulah, jangan sampai pertuduhan zina berlaku, nanti menambah malu
berhati hatilah ya, Kerajaan memang mengadakan tempat bagi pelaku pelaku maksiat dan kesalahan, sekitar kuala lumpur.


antaranya.

Rumah SOLEHA
No 2, Jalan Ikhlas 7, Bandar Tun Razak
56000 Cheras KL.
Tel: 03 9172 1533
Fax: 03 9173 7373

Hospice under the Care of Medicine Buddha (HUCMB)
c/o Losang Dragpa Center
1, Lot 57, Tmn Melur, Jalan Hillside Estate,
Ampang Jaya, 68000 Ampang, KL.
Tel: 03 4257 3194
Email: idc@pc.jaring.my

Rumah PENGASIH
3201-A, Jalan Syers, Off Jalan Langgak
Bukit Tunku, KL.
Tel: 03 6201 3179

Faith Helping Center
1, Jalan 7/18C, Taman Mastiara, Batu 5, Jalan Ipoh, KL.
Tel: 03 6253 1684

Rumah Kepercayaan
No 6, Jalan Pisang, Bt 3 ½
Jalan Kelang Lama, KL
Tel: 03 7981 9006

Rumah Jaireh
F 1864 Jalan Stesyen, 48100 Batu Arang Selangor
Tel: 03 6035 5218

Mahligai Kasih
179, JKR Johor Baru, 326 Lot 13997 Tampoi, JB.
Tel: 07 238 2909

WAO (Pertubuhan Pertolongan Wanita)
P.O. Box 493 Jalan Sultan
46760 Petaling Jaya
Selangor Darul EhsanMalaysia.
Tel: 03-7957 5636/ 0636

AWAM (All Women’s Action Society)
85 Jalan 21/1, Sea Park, 46300 Petaling Jaya, Selangor
Tel: 03-7877 4211

Sisters in Islam
No. 7, Jalan 6/10, Petaling Jaya, Selangor
Tel: 03-77856121


Syukur kerana anda tidak mengambil keputusan untuk menggugurkan kandungan itu. Saya berharap anda dan pasangan cepat mendirikan rumahtangga. Semoga anda melahirkan bayi dengan selamat.

nota kaki:

-semakin saya mengenali manusia, semakin saya jumpa perkara yang aneh-aneh. Antara yang paling aneh saya jumpa dan baru dapat tahu ialah orang lelaki yang suka bergossip. Pelik dan ganjil. Ok. dengan kata lain, sangat buruk.

Sedangkan sesama perempuan yang suka bergossip pun nampak buruk, apatah lagi lelaki.

-saya juga manusia yang ada jatuh dan bangunnya, kerana fitrah tarbiyah itu sendiri bukan untuk orang yang sempurna, tetapi yang mahu menjadi sempurna dalam pandangan Allah.

Pernah terfikir untuk mencampak segala expectation manusia yang selalunya tinggi, pernah juga terfikir untuk lari dan menjadi manusia biasa yang bekerja di belakang tabir, tanpa sesiapa nampak dan tahu, menjadi diri sendiri malah boleh menyukai apa yang disukai tanpa ada orang yang mengambil tahu.

Namun bukankah aturan Allah itu unik? Dan saya memang ditarbiyah dengan cara itu dari dulu. Ditarbiyah untuk sedar bahawa diri menjadi contoh. Meski hakikatnya bergelar seorang muslim itu sendiri adalah qudwah hasanah buat alam, tetapi mungkin bagi saya yang degil ini perlu tarbiyah yang lebih tinggi. Mungkin.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


13 comments

9 Oktober 2012 5:15 PTG

bagus usaha ni
membantu golongan ni agar mereka insaf
moga2 nanti mereka membantu mentarbiyah org lain pula

9 Oktober 2012 6:14 PTG

BGUS ENTRY NI .. ^_^

MINTAK JAUH ..

DAN PD MEREKA YG MENGANDUNG LUAR NIKAH .. JGN WAT KESALAHAN ALI KE 2 DGN GUGURKN KNDGAN ..

9 Oktober 2012 6:26 PTG

Tq for sharing...

9 Oktober 2012 6:44 PTG

Semoga dijauhkan daripada perkara tersebut..

9 Oktober 2012 6:49 PTG

bagus entry nie. membantu mereka yg khilaf dlm kehidupan. moga mereka mendapat sinar yg baru dlm kehidupan.. :)

9 Oktober 2012 6:59 PTG

ramai yang tak tau nak kemana selepas tersalah langkah.. bagus perkongsian kali ni :)

9 Oktober 2012 7:00 PTG

kalo tengok kat kajian yg dibuat setiap 17 minit akan lahir anak luar nikah..bayangkan kalo dalam masa 24 jam..mintak dijauhkan.

9 Oktober 2012 7:15 PTG

jgn berzina .. komfem rabak

9 Oktober 2012 8:01 PTG

orang yg buang anak tu, kalo tak nak, tak perlu la bunuh..
ramai lagi orang yg nak anak..

dah la wat dosa...tambah lagi dosa..

10 Oktober 2012 2:23 PG

snang kate, jgn couple, trus je nikah if dh jodoh... ^_^

10 Oktober 2012 3:00 PG

noted.. nice sharing..

jgn ditambah dosa zina dgn dosa gugurkan kandungan plak...

8 Januari 2013 10:26 PG

lhamdulilah bagus perkongsiannye

8 Januari 2013 2:08 PTG

As salam singgah =)

Bertaubatlah selagi pintu taubat Allah masih terbuka

Terima kasih berkongsi entri2 sebegini. Moga memberi ruang dan manfaat bersama...ameen

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.