Kenapa Garam Masin?



 mengapa ia masin? Jadi untuk mengetahui misteri ini ada baiknya jika menghayati gambar di bawah ….




















okbaii!


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


13 comments

12 Oktober 2012 10:28 PTG

err..first..

lepas ni xnak makan garam..nak makan kicap masin jer..:|

12 Oktober 2012 10:30 PTG

heeeeeeeeeeeeeee huhuhuhu yak!

12 Oktober 2012 10:32 PTG

@Encik H hehehe.. kita makan tawar je. jgn masin2

12 Oktober 2012 10:35 PTG

@Sue PeLik kannn.. awat tak pakai kasut noo.kaki makan garam dah nie.

Tanpa Nama
12 Oktober 2012 10:49 PTG

Mengapa Allah menciptakan garam itu masin? garam diciptakan masin mmpunyai hikmahnye.. =)
Garam mrupakn sunnah Rasulullah.

Amalan Rasulullah S.A.W memakan secubit garam sebelum dan selepas makan kini dibuktikan oleh sains bahawa tabiat ini menambahkan keberkesanan perut untuk menghadam makanan dan menghindarkan perut dari menyerap racun.

Dari Abdullah Bin Umar
” Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan ) dari langit ( menerusi hujan ) ke bumi iaitu besi, api ,air dan garam”
Hadis Riwayat Al-Baghawiy dalam tafsirnya .


12 Oktober 2012 10:57 PTG

adehh, -.-" jangan beli garam

12 Oktober 2012 11:13 PTG

hahahahha adoi mcm2 =='

12 Oktober 2012 11:15 PTG

@Muhammad Firdaus Bin Kamarudin bior betul ni.. ehehe

13 Oktober 2012 1:31 PG

mak aiiii..tapi masakan tanpa garam memang tak sedap la kan..

13 Oktober 2012 4:17 PG

aisey, knapa tunjuk pic kaki cmtu, huh...

13 Oktober 2012 1:59 PTG

proses buat garam ke tu ?

13 Oktober 2012 2:36 PTG

takkan lah huhu...

13 Oktober 2012 3:35 PTG

eeuwwwwwwwwwwwwwwwwww !@#$%^&*

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.