Nur Amalina Che Bakri Buktikan keupayaannya?



Sejak mencatat sejarah negara dengan mendapat 17 A1 dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia, SPM pada tahun 2004, media dan masyarakat tempatan mula memberi perhatian kepadanya sehingga ada yang cuba memutarbelitkan kejayaannya dengan pelbagai kontroversi.

Namun kini, Nur Amalina Che Bakri terus membuktikan keupayaannya apabila terpilih membentangkan kajian di Persidangan Persatuan Kanser Gynaecology Britain, minggu lalu.

Pelajar perubatan Universiti Edinburgh, Scotland itu berjaya membuktikan kajiannya mengenai sejenis kanser ovari, setanding dengan lain-lain kajian yang dijalankan doktor dan penyelidik sains terkemuka dunia.

***

Setiap kebaikan, ada ujian di sebaliknya
mampu kah kita nak hadapi ujian yang Allah bentangkan?

Hanya kekuatan Iman dan hubungan dengan Allah yang mampu menghadapinya

Allah Allah, beri kekuatan, 
berikan jalan, 
jauhkan diri ini dari fitnah dunia. -,-

Org yang ada Allah.. Ada segala galanya - Prof muhaya.

kita yang mana?
Fikir-fikirkan.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


25 comments

28 Oktober 2012 10:29 PTG

Tahniah untuk kejayaan dia tu.semoga dia dapat banggakan Malaysia di persada dunia suatu hari nnt..harap dia tak ulangi kontroversi yg lalu..

28 Oktober 2012 10:36 PTG

Semoga dijauhkn daripada fitnah duniawi, amin

28 Oktober 2012 10:37 PTG

RENUNG2 KAN .. >,< ..

28 Oktober 2012 10:41 PTG

Doakan kejayaan dia :) di dunia dan di akhirat. InsyaAllah :)

28 Oktober 2012 10:46 PTG

Tahniah, semoga Allah S.W.T. membuka hatinya semula :)

28 Oktober 2012 11:37 PTG

Bangga Dengan Kejayaan Anak Malaysia

28 Oktober 2012 11:38 PTG

@Muhammad Firdaus Bin Kamarudin assalammualaikum..

anyway.kita ada Allah Yang Maha Esa
Kalau kita ingat kat Yang Maha Esa
kita lah insan yang bahagia

"..dgn mengingati Allah,hati akan jadi.tenang..."

moga allah tak campakkan dia dan kita lebih jauh..

29 Oktober 2012 1:08 PG

sama-samalah kita doakan kejayaan dia di dunia dan juga akhirat.. amin...

29 Oktober 2012 1:19 PG

hai....
terima kasih atas maklumat yg sudi di kongsikan disini....
Oh ya....
saya nampak komen kamu tadi....
kat blog TiranaAduka...

saya singgah sini dan tinggalkan jejak kita...leh kita kawan..?

Sumanje

29 Oktober 2012 1:21 PG

tahiah kerana mengharumkan nama malaysia.. hope dia x ulangi ape yg berlaku dulu...

29 Oktober 2012 1:29 PG

@~~su manje~~~ salam mahabah.. sue manja boleh..apa salahnya..:)

29 Oktober 2012 1:54 PG

setiap ujian akan membuatkan kita kuat dan matang dalam menempuh hari mendatang :)

29 Oktober 2012 2:05 PG

setiap yg berlaku adalah ujian...

29 Oktober 2012 3:10 PG

selama neh org duk judge dy dgn imej dy jee .. skg lihatlah semua .

29 Oktober 2012 9:17 PG

Semoga berjaya mengharumkan nama Malaysia dan Islam... Insyaallah kita doakan dia yg terbaik!

29 Oktober 2012 10:20 PG

untungla sbb Allah anugerah kbijaksanaan/ genius. ttp bergantung kpd dia la, nk bersyukur/ mghargai nikmat tu mcm mn.betul atau salah.

29 Oktober 2012 1:16 PTG

Sama samalah kita doakan kejayaan dia...

29 Oktober 2012 2:01 PTG

alhamdullilah..smoga dia berjaya dan terus brjaya...Allah berikan kita nikmat dan jgn pula kita kufur pd nikmatnya...:)

29 Oktober 2012 2:33 PTG

semoga beliau berjaya :)

29 Oktober 2012 10:01 PTG

Dia memang genius dan aku harap sebaik akhlak dia..hehehehe

29 Oktober 2012 10:09 PTG

Tahniah buat Amalina yang berjaya menaikkan nama negara.. We are proud of you! ^_^

1 November 2012 3:58 PTG

Jangan jadi Atheist sudah...dengarnya kat Edinburgh tu kebanggaan para Atheist...

1 November 2012 4:00 PTG

Jangan jadi Atheist sudah lah...dengar kata Edinburgh tu kebanggaan para Atheist...

Taksub sangat ngan evolusi yang menolak ALLAH s.w.t sebagai pentadbir evolusi..

2 November 2012 10:03 PTG

Blog Akka terbaik!Suka Sangad!Hopenakak terus berblogging k?Singgah singgalah kat blog saya! :)

assalamualaikum

6 November 2012 10:31 PTG

besarkan ujian yg Allah bg kat dia..sedey pown ada..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.