Ni tanda bekas 'ahli neraka'. Nak ke?



A: Weh! Macam mana dahi kau boleh hitam hah? Aku pergi umrah 5 kali pun tak hitam-hitam lagi. Kau ambil batu ketuk dahi ke?

B: Erk! Kau nak ke dahi hitam ni? Ni tanda bekas 'ahli neraka'. Nak ke?

A: Errrr...


Kadang-kadang orang dahi lebam ni bukannya semuanya orang alim dan baik. Tapi sebab dia tunduk hina bersujud menangis di depan penciptanya mengenangkan dosa-dosanya yang banyak di masa lampau.


notakaki- Ilmu kalau tak diamal, jadi sekadar info.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

26 September 2012 10:05 PG

kita yang biasa hanya mampu bersangka baik...xtahu samaada baik atau sebaliknya

26 September 2012 10:22 PG

bersangka baik je la kan. kita hanya manusia biasa, x perfect..

http://suriaqistina.blogspot.com/2012/09/bikin-panas-hati.html

26 September 2012 10:29 PG

err... still x phm.. tp tu la.. camne ek dahi dorang tu leh itam... ade org kata semasa sujud tu dia dok tenyeh2 dahi dia kat sejadah..

26 September 2012 10:32 PG

@duniafanakadang2 kita tak sedar silap dan salah kita. even di alam maya ni. Moga Allah bukak hati saya, kita dan mereka untuk saling memaafkan.

26 September 2012 11:23 PG

Selalunya bersangka baik sahaja, kalau dahi mereka tu hitam msti byk bersujud kpd Allah ^^

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.