I Saw That - GOD


saranghamnida.. OTSUKARESAMA DESHITA!



Diantara 5 peringatan Rasulullah. 

1.Kerap menyebut Allah daripada menyebut makhluk.

orang wat baek aku puji melangit, tapi nikmat yang terlalu byk allah bg lansung aku tak ingat.wuu.sedehnye.
aku senang sgt kagum ngan orang."waa.cantik,pandai kayanye diee.ape lagi tak cukup."sedangkan Allah yang limpahkan sume tuh.sebaik-baiknye lidah kite puji allah setiap mase.lynn KENE BUAT.


2.Kerap menyebut akhirat daripada menyebut urusan dunia.

banyak-banyak ckp pasal akhirat nanti aku akan lebih semagat utk fighting wat amal ibadat dan kebajikan serta berakhlak mulie.

*ini tak abes2 ckp pasal makan jek, wayang, artis2. boyfren2 jek.Lynn Oii.tolongla insaf >.<
"tuntutlah kurniaan allah di dunia dan akhirat.Tuntutlah kurniaan allah daripada dunia untuk akhirat, iaitu syurga"
-Imam al Qurtubi-


3.Kerap menyebut dan mengingati hal kematian daripada hal kehidupan.

aku selalu pikir bekalan ntuk hari tua; DUiT, anak-anak etc walhal bekalan untuk akhirat tak pernah fikir pon.
Saidina Ali kan dah konfem masuk syurga, yet saidina Ali maseh mengeluh mengenai kekurangan amalan bakal dibawa untuk akhirat.

*aku ni cmne.dahla tak konpem masuk lagi amalan konpem kurang.so watla banyak-banyak!


InsyaAllah
FIGHTING!


4.Jangan selalu sebut kebaikan diri dan keluarga.

Lynn oii, berhati-hati untuk hindari diri drpd mengingati kebaikan yang dibuat untuk org lain. Lagipun semua itu datang drpd Allah. bukan diri aku yang baek.Allah yang suruh wat baek. Ini duk bajet diri tuh baek. TAK boleh mcm tu tau tau tau .

Rasulullah berpesan
" Yang amat kutakuti ke atas kamu adalah syirik yang paling kecil iaitu riak."


5.Jangan selalu sebut keaiban atau keburukan orang lain

Biasakan diri kamu lynn lihat keburukan diri sendiri daripada kekurangan orang lain.umo-umo camnie.mmg banyak HOT gossip.its a fact.sume org tau.
eh org ni ngan sape? 
dia watper ? 
dia da berubah ?

aku riso.aku cite kat org.aaaaaaaaa.bukan same jek ke lynn oiii ! kenape tak dpt nak bezakan yang haq dan batil.nape nak ckp kat org len gak.kenape kenape dan kenape.. ! emonya kau..

*tau hati tuh berkate, "eh, ni ngumpat nie.tapi still gagahkan diri ngumpat."
tak nak kawan diri sendirik =((

please LYNN tolongla lihat orang melalui satu kebaikan pada diri orang tuh meskipun ada banyak kejahatan pada dirinya.OK?

jom jadi baek.jom-jom.nak pick jalan mane ni...diri awak yg tentukan

nah amek nie sayam-sayam sekalian.

"sesungguhnye zikir adalah makanan asas bagi hati dan roh, apabila hamba Allah gersang daripada siraman zikir, jadilah ia bagaikan tubuh yang terhalang untuk memperoleh makanan asasnya."
Imam Ibnu Qayyim

*pastikan amalan itu bukan hanye dilidah tapi menyerap ke lubuk hati.

Insyaallah 

mende2 mcm ni biasa,sebab tu kna sentiasa tajdid(perbaharui) niat

setiap kali bangun pagi
ingt aku hidup sbg hamba,khalifah
setiap kali nk blaja
ingtkn diri,beljar untuk ape.
setiap kali buat kerja
knp aku buat semua nu
insyaAllah,dgn cara ni,ikhlas tu dpt kita cipta dan pelihara

bila kembalikan smua kpd Allah,itu satu zikir sbb kita ingat Allah, dan sebab tu kita akan tenang.
dan tabah nak lalui semua onak badai

cool.cool :P

Ya Allah,bagi kekuatan utk aku jadi org yang beriman,iaitu org yang amanah. Amiin

Saat orang memandang tinggi pada kita,dgn segala pujian dan sanjungan, moga Allah tundukkan hati kita dari pnyakit hati.
Dan moga kita ingat untuk bersyukur kerana Allah menutup aib kita dari manusia
Segala puji,segala kebaikan,segala2ny dari Allah. siapa kita untuk berbangga dan lupa akan Allah taala?

Allah.Allah.Allah.
Ingatkan kami untuk mengingatiMu
setiap detik dan waktu.

Seronoknye husnuzon
tak perlu nak bersakit-sakitan dalam hati
sakit hati tu lebih sakit dari sakit fizikal.
Ouch!

Moga Allah sembuhkan hati-hati kita yang selalu tercalit dengan dosa.

Pandanglah insan disekeliling kita dgn pandangan kebaikan.

:) 
amiin...

IKHLAS: HAK CIPTA TERPELIHARA 



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


6 comments

26 September 2012 12:25 PTG

Bagus entri ni. penyakit hati ni mmg bahaya tanpa kita sedar perbuatan, atau sifat kita tuh dah mempengaruhi hati kita . semoga Allah s.w.t memelihara dan mengrahmati seluruh kehidupan dan amalan kita :)

26 September 2012 12:31 PTG

isy..btul aa kate2 lynn nie..
huhu~.. thanks for reminding me.. arigato ne~..

26 September 2012 12:33 PTG

Thanks mengingatkan... ^^
Kita ni selalu lupa dgn peringatan mcm ni, nmpk mcm simple tapi hari2 kita ad buat kesalahan yg simple tu..
Hontoni Arigatou gozaimashta xD

26 September 2012 12:59 PTG

@Everything's Everythings douitashimashite!

26 September 2012 1:01 PTG

@Everything's Everythings YURUSHIKU ONEIGAISHIMAS DAISUKI SAN >:)

26 September 2012 1:05 PTG

@Nisa Greennnpanda doozo yoroshiku onegaishimasu..Hait..Domo Arigatou Gozaimaska..!

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.