Video Contoh Buat Muslimah menghadapi Godaan kaum lelaki.


Terbaik. sila tengok ye semua orang...


Perempuan dikatakan hebat jika mereka MENJAGA DIRI. Lelaki dikatakan hebat jika mereka MENAHAN DIRI. Jadi, perempuan mestilah menjaga diri supaya lelaki dapat menahan diri dan lelaki mestilah menahan diri supaya perempuan dapat menjaga diri.

jodoh itu bukan proses mencari...tetapi proses menjadi...muslimin muslimah soleh dan solehah...dan juga...mukmin..dan mukminah.



Bila Lelaki miang bagi salam 


" Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga ." 

(Umar Bin Khattab ra)


P/S- Wahai makhluk Allah..tahu tak fitnah tu leh buat hidup orang menderita.. okbai.




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

22 November 2012 12:23 PTG

nice sharing.. haha

22 November 2012 1:13 PTG

ayat yg saya selalu dgr kat mall.
tmpat2 kat budak lepak.
lalu je perempuan aslmkm.tak jwb dosa.
padahal memang x wajib jawab pun :)

22 November 2012 1:30 PTG

"bukan proses mencari tapi proses menjadi yg soleh dan solehah"
saya mohon kebenaran copy ayat tersebut :)

22 November 2012 3:17 PTG

hehe
tak wajib jawab TQ for this sharing ;)

22 November 2012 10:08 PTG

pernah sekali ada seorang lelaki bg salam dekat saya waktu saya keluar dari masjid...ragu2 nak jawab kuat2 tapi last sekali saya jawab dalam hati ja lah...^_^

22 November 2012 11:09 PTG

terima kasih atas perkongsian ini... btw cik lin pipi merah jom join contest ni, klik je kat sini :)

23 November 2012 2:45 PG

niceee ^^

23 November 2012 4:44 PG

aah, tak wajib jwb pun.. dulu sy xtahu,so sy jwblah..skrg dh tahu, sy jwb sekadar dlm hati je ;)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.