Nabi SAW buat kerja apa?



"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya?" (As-Saff:10)

"Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya)." (As-Saff:11)

"(Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar." (As-Saff:12)

"Dan ada lagi limpah kurnia yang kamu sukai, iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang cepat (masa berlakunya) dan sampaikanlah berita yang menggembirakan itu kepada orang-orang yang beriman." (As-Saff:13)


Seorang yang beribadat 300 tahun di dunia hanya mampu memperolehi seteguk minuman di akhirat kelak. Sesungguhnya kita tak mampu masuk ke syurga dengan hanya amalan kita melainkan atas rahmat Allah Taala. Bagaimana nak memperolehi rahmat Allah Taala? Dengan mengikut cara kekasihNya, Nabi Muhammad SAW. Apa yang Nabi SAW buat? Nabi buat kerja dakwahlah. Nabi SAW tak minta apa-apa. Nabi SAW wafat pun sehelai sepinggang. Oh! Khadijah RA yang asalnya hartawan juga wafat tanpa meninggalkan apa-apa. Siap kata lagi kalau tulang-tulang dia boleh diambil untuk digunakan di jalan Allah SWT, ambillah..


korang pulak macammana?


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

31 Ogos 2012 pada 2:38 PTG

HAi Jom join GA ni... Ada hadiah menarik seperti Lomo camera, Cash RM30 dan MP3 comel 2 biji untuk 2 pemenang! Cepat tarikh tutup 20/9/2012! Join disini http://ini-aimansyafiq.blogspot.com/2012/08/merdeka-awesome-giveaway-by-rochelle.html

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.