Sudahkah berjumpa jalan pulang?



Jalan masuk banyak, jalan keluar yang selamat 1 aje... 



"The challenge is to find an exit in the right direction without getting lost."
jumpa atau tak jumpa,kena pulang juga.


Ceritera Umat Muhammad.

A: Bila penat berhenti. Dah cukup rehat, sambung perjalanan semula. 
B: tak coba tak tau
A: jangan pernah putus asa...
B: Jangan putus dengan yang Esa cukup lah
A: ya. begitulah.
B: Lorong apa tu..
A : Lorong gelap.. Hehe. Nasib bawa torchlight.
B : Jgn sesat sudaa.. Huhu
A : memang patut sesat dulu. Baru tahu, sesat tu apa?
B: tak jumpa jalan balik
A : tak jumpa jalan balik, sama macam berpatah balik. Terus sahaja tempat yang dituju. 
B : patah balik pon dah tersesat
A : hehe...
B : Nak kemana tu??
A : nak ke tempat yang ada cahaya.
B : Ooo..nanti jgn silau mata ye
A : Macam permata berlian ye,Pastikan masuk pintu yg betul tau,..Kata kunci mesti betul..Nak mudah dapatkan master key tau.


B : hehe. Tau-tau aje. =p ya, amin..
A : Ye la,..kalau dapat master key,..boleh buka semua pintu..masuk semua pintu..Kota cahaya tu ada 70ribu pintu..Ikut mana pun semua boleh keluar

B :wah... Teruja saya dgr. Meh sini 1 master key. Pinjam sat.
A : Tu la masalahnya,..master key takda pendua,..hanya satu...huhuhu..
B :  Kat alam tu takde tukang buat kunci ya? 

A : Ada,tapi garang sangat,..Nampak bayang pun dah rasa nk cabut,...Pengawal-pengawalnya semua macam singa,...Nama pun baru dengar pun dah rasa nak tanggal kepala lutut,...Pengawal yg takda nama lagi la,...nak melorong pun cam tak lepas,..sebab bersusun-susun.....itu kira ikut budi bicara la,..Rasuah-rasuah tak main tau...


notahati-Tahukah kita, bukan mudah menjadi umat muhammad. Perlulah tahan diuji. Barulah dapat mengecapi kemanisan iman. 


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

27 Disember 2012 7:40 PG

Assalammualaikum,
suka entri ni
pedoman di dalam bahasa yg mudah =)

27 Disember 2012 12:11 PTG

betul tu,annur sangat suka ayat,bila berjalan,penat berhenti sebentar,kemudian teruskan jalan lagi...

27 Disember 2012 4:58 PTG

betul tu..kita kena tahan ujian :)

27 Disember 2012 10:36 PTG

menarik dialog mereka itu ^^

28 Disember 2012 2:05 PG

@ELeEawaalaikumussalam eleea, :)
Ingatlah Allah, disetiap detik jantungmu...

28 Disember 2012 2:12 PG

@puteri jalanan a.k.a annur salam sejahtera annur. ;)
Bersinar2 aje mata annur... Alhamdulillah. **,)Cermin oh Cermin , siapa kah yg paling cantik d dunia ini?

28 Disember 2012 2:13 PG

@boni kacakmoga Allah melimpahkan rahmat kasih sayangNya buat kita semua. Ameen...:)

28 Disember 2012 2:19 PG

@plain83anatano aishiteru yo! :D

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.