Anak belajar di Mesir, jadi ustaz. Tapi emak kerja jadi pelacur.


Pengkongsian dari drama tv Perempuan itu Ibuku.

Puncanya? kemiskinan? kurang tarbiah (didikan agama)? salah kerajaan? salah pembangkang? salah mufti?

Soalan paling utama, apakah tindakan kerajaan sama ada PAS atau UMNO ke atas bapa syaitan

(baca: bapa ayam) macam ini?




 klik sini  untuk menonton  http://cmvid.blogspot.co.nz/2012/12/blog-post_6104.html

sinopsis- ada sebuah keluarga (mak, abah dan seorang anak). abah tu miskin, pinjam duit lalu tak mampu bayar. jadi mak terpaksa kerja jadi pelacur. anak dihantar ke masjid orang mengaji quran. lepas tu mak dengan abah bercerai. mak menyara anak tu sampai besar dan pergi mesir dengan duit dari hasil pelacuran. bila anak tu dah balik, dia masih tak tahu mak tu kerja sebagai pelacur (sebab mak dia kata dia kerja kat saloon). akhir sekali mak tu cuba lari dari bapa ayam dan sama-sama terbunuh semasa bergaduh.


ya rabb..sadisnyaa...pergi belajar guna duit haram ...


pendapat ummi saya bila sama-sama tengok drama tv ni, " Maknanya nanti anak dia akan berdoa untuk ibunya, semoga anaknya jadi anak soleh, walaupun si ibu terpaksa kerja mcm tu, tapi ibu tu ada berasa amanah untuk didik anak ke jalan yg baik... Dia tak abai tanggungjawab dia nak bg ilmu, dunia dan akhirat untuk anak dia".

speechless.

Dan barangsiapa berpaling dari peringatan-Ku, maka sesungguhnya baginya penghidupan yang sempit, dan Kami akan menghimpunkannya pada hari kiamat dalam keadaan buta." [Toha 20:124]


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

29 Disember 2012 6:31 PTG

16 disember ke cerita ni? alah, t'lps dah.. mcm best je cerita ni.. ;)

29 Disember 2012 6:31 PTG

16 disember ke cerita ni? alah, t'lps dah.. mcm best je cerita ni.. ;)

29 Disember 2012 6:34 PTG

@Secrets of A Teenage Girl ukhty , klik link kat atas. boleh menonton secara on9. ;D

29 Disember 2012 6:36 PTG

bernas pendapat ummi cik lin ^^

29 Disember 2012 6:47 PTG

@plain83 ummi garang tau cik plain. tapi dalam hati ada taman cinta penuh bunga. cik plain apa khabar? :)

29 Disember 2012 6:51 PTG

MEnarik sangat..^_^

29 Disember 2012 7:10 PTG

kena tgk cite ni. thnx awak.:)

29 Disember 2012 7:16 PTG

@Cinta hazanis sama-sama hazanis. :) tengok ye. memang tersentuh.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.