MANIFESTO RAKYAT : Ketahui hak anda sebagai PEKERJA &MAJIKAN untuk mengundi.




Untuk pengetahuan PEKERJA dan MAJIKAN.

Salinan pdf boleh didownload di www.pakatanrakyat.my atau http://rafiziramli.com/









Awang Adek

"Semua janji-janji itu melibatkan perbelanjaan yang begitu besar. Keduanya pengurangan hasil kepada kerajaan kerana sumber-sumber cukai dimansuhkan umpamanya harga kereta dan ini memberi kesan yang begitu besar terhadap kewangan negara. 

"Soal kewangan ini adalah soal yang paling penting. Seperti contoh ada negara di Eropah yang bankrap dan hampir bankrap kerana kegagalan menguruskan soal kewangan dengan baik," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program 'Evaluation of Learning for Performance Improvement International Postgraduate Colloquium' di sini, hari ini.


"Kerajaan BN mempunyai pengalaman menangani apa jua keadaan dan ketika negara lain terpaksa menghadapi tekanan dan tunduk terhadap IMF tetapi kita berjaya menanganinya dengan sangat baik. Kerana pengalaman itu kita telah berjaya melonjak ekonomi negara di tahap 5.6 peratus. Ini satu kejayaan," katanya.

"Saya mempunyai sedikit pengalaman dan bimbang dengan janji-janji politik yang boleh merosakkan tradisi kita dalam pengurusan yang baik ini. Saya bimbang rakyat termakan dengan janji-janji yang akhirnya akan merosakkan mereka," katanya lagi. - Bernama


Bosan dengan andaian-andaian dari pakar ekonomi begini. Dulu waktu Selangor mahu berikan 20m padu air percuma pada rakyat, Khair Toyo bantah kerana 'risau' akan jejas ekonomi Selangor. Selepas 5 tahun Selangor amalkan pemberian air percuma, surat khabar Selangorkini percuma, imbuhan untuk pra sekolah, dan macam-macam lagi, ekonomi Selangor makin subur pula.

Orang begini mungkin tidak menyakini dengan konsep BERKAT

Video Kuliah khas untuk UMNO dan Utusan. Kerana kami prihatin akan tahap intelektual anda

 (wahai UMNO yg menjadi pemimpin Malaysia)



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

27 Februari 2013 pada 7:15 PTG

owh... macam tue ek..
baru tau ada akta tue...

27 Februari 2013 pada 8:31 PTG

errmm yelaa.. yang hutang negara meningkat tak cakap pulak dia.. terbaaek -_-

27 Februari 2013 pada 11:48 PTG

hak pekerja kadang-kadang terabai macam tu aje,hummm

Jebat
28 Februari 2013 pada 4:12 PG

andai kata pr menang, yang untung dap.sah sah dap akan dapat sekurang kurang 50 kerusi parlimen.pas paling kuat pun 30.Umno berada di dalam keadaan terbaik berbanding 2008.ini tidak dapat dinafikan oleh pas sendiri.tetapi keadaan berbeza dengan pengundi cina.mereka benar benar mahukan dap menang.kenapa?jika dap menang 50 kerusi, PAS 30 PKR 20 dan 12-15 kerusi sabah serawak melalui parti pro pembangkang seperti supp dan PRS, ternyata PR menuju putrajaya walaupun dengan majorti mudah.Umno mungkin kekal dengan 90-100 kerusi parlimen.selbihnya mca atau mic yg bertanding kawasan majoroti melayu.apa akan berlaku?dap tidak akan meminta menjadi pm hatta timbalan.mereka telah belajar di perak dan selangor.mereka akan berkata anwar jadi pm dan hadi jadi timbalan.malah timbalan kedua pun mereka tidak akan minta sebaliknyaakan memberikan kepada ahli parlimen sabah atau serawak.jadi kemana mereka pergi.seperti di selangor dan perak suatu ketika dahulu, mereka mengusai kementerian dengan meltakkan banyak setia usaha politik mereka.segala agenda mereka akan menyelinap masuk ke kementerian kerjaan.mereka akan menjadikan pilihanraya tempatan sebagai realiti.dengan ini mereka akan dapat melantik yg dipertua di kalangn org cina sudah semestinya dan datuk bandar di kalangan proxy mereka.orang islam malaysia yang sememangnya tiada kuasa di bandar kerna melukut di pinggir bandar hanya mampu melihat. bandar dikuasai penuh oleh peniaga sudah semestinya kaum cina.mereka akan memastikan perkembangan ekonomi mereka berkembang pesat tanpa terlalu memikirkan masalahpeniaga bumiputera seperti lot bumiputrea dan sebagainya.yang kita khuatir ialah kementerian pertahanan.sanggupkah kita mahu melihat ahli2 politik dap dan pkr yang selama ini menjadi rakan karib kepada musuh kita keluar masuk kementerian pertahanan dan mempunyai hak untuk memutuskan soal pertahnan negara.boleh percaya kah mereka.selama ini mereka memburukkan malaysia di mata dunia.sekarang kuasa di tangan mereka.tiada masaalah untuk melihat masuk kubu pertahanan negara.seronoklah musuh musuh negara kerana ada proxy mereka di kemeterian pertahanan. oleh yang demikian pikir-pikirkanlah wahai orang islam.

28 Februari 2013 pada 12:53 PTG

khas untuk jebat..

hang tau x ada berapa parti komponen dalam BEE END?
berapa banyak parti melayu islam dalam BEE END?
berapa orang melayu islam yang tercalon dalam Majlis Tertinggi BEE END?..cuba hang banyak membaca dan cari fakta yang SOHIH..

salam.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.