Sesungguhnya aku lebih baik..?



Jauhi sikap syaitan, 
dalam surah al-a'raf:12

" Sesungguhnya aku lebih baik..."

siapa kita yang berhak menjadi hakim keatas orang lain
nilaian Allah, tak sama dengan nilaian manusia... 

Benda yang dari hati yang bersih ..... insyaAllah akan smpai ke hati

tak pandai berkata-kata
tapi ikhlas nak menyampaikan
akan ada telinga yang mendengar, dan meresap ke hati.

kalau tak pandai masak
tapi dengan ikhlas, insyaAllah sampai ke perut
dan sampai juga ke hati

bila menulis, walaupun bukanlah penulis yang hebat
tapi kalau datang dari hati yang bersih,
maka bukan setakat dapat dibaca, bahkan dapat menyentuh hati.

melakar poster, tapi bukanlah dgn kepakaran yang tinggi
tapi kalau dari hati, dengan niat yang baik
insyaAllah, ada mata yang tertarik, ada hati yang tersentuh

Subhanallah
So, ape pon yang kita nak buat, hati tu sangat penting
niat perlu diperbaharui..
matlamat pun perlu jelas

ape yang penting, teruskan belajar dan belajar untuk jadi lebih baik ^^

Jom, sama-sama tajdid niat.
sama-sama kita sucikan hati ♥

notakaki- tak smpai lagi tahap hati bersih ni. karat penuh lagi ni. Moga Allah bagi hidayah nak cuci hati ni. =="


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

6 Julai 2012 6:26 PTG

setuju sngt..x pandai masak,tp kalau masak dgn hati insyaAllah mskn tu jadi kan kite kenyang dan puas hati apabila maknnya.^^nice sharing

btol tu...tajdidkn niat..kerna hati lah ibu segala anggota

Tanpa Nama
6 Julai 2012 11:12 PTG

semua yang ada didunia ini kepunya dia yang esa kita merancang dia yang merancang..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.