Ittadakimas!



Ini namanya spegetti stail kampong. Time hujan-hujan ni malas carik makanan, jadinya merajinkan diri masak ikut suka hati. Bahan takda? Jangan risau. Pakai je ape yang ade dalam peti ais anda. Hehe. Memula kita rebus dulu spegetti. Agak-agak dah hampir masak masukkan fishball. Dah masak toskan dah biar ketepi sat. Basuh kuali dan panaskan minyak sikit utk menumis. Masukkan bawang cincang dan daging burger yang diracik-racik halus. Kalau ada daging kisar lagi bagusla.

Dah garing sket masukkan pes cili boh ikut sukati pedas korang. Pastu ana geledah laci jumpa sos tomato dan sos cili peket kepci. Campak suma dalam ikut suka. Apa lagi ek. Oh tuang sket kicap. Rasa sket.. ada masam sket dah.. taruk gula sket.. garam sket.. tuang air secawan kasi masak sampai pekat. Pastu masukkan sebiji telur dan kacau sampai telur tu agak masak. Kalau tak nak telur pun takpa. Last skali masukkan mee spegetti yang dah tos pastu gaul-gaul selama semenet pastu hidangkan. 

Ittadakimas!




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

4 Julai 2012 8:19 PTG

namapak macam sedap je hihi

4 Julai 2012 8:30 PTG

tengok gambar ja dah lapar.. *belum makan*

4 Julai 2012 10:29 PTG

nmpk mcm sedapp

4 Julai 2012 10:50 PTG

jemput makan :)

4 Julai 2012 11:06 PTG

sedap tgk.. :) kena try la.. :)

4 Julai 2012 11:21 PTG

boleh masuk masterchef ni. Hihi

dan2 terliur.....sedapnya tengok

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.