Tolong Selamatkan Gadis Ini..!!!








Zara Shafruddin merupakan seorang rakyat Malaysia yang berasal dari Pulau Pinang berdasarkan kepada maklumat tempat dan lokasi yang diletakkan dalam profile di Facebooknya.







Akhbar mendedahkan seorang wanita melayu telah berkahwin di gereja. Nick Rudd, 25, anak bekas perdana menteri Australia, Kevin Rudd dan Zara Shafruddin seorang wanita melayu dikatakan bertukar-tukar ikrar di Gereja St James 'di King St, Sydney. Encik Rudd, Therese Rein isterinya dan anak perempuannya, Jessica mengumumkan berita gembira itu melalui twitter.

Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu. Gereja St James 'telah dipenuhi dengan bunga ros, lillies dan stephanotis yang dipilih oleh Cik Rein.




bapa mertua Zara beragama Kristian ...

Perkahwinan itu dirahsiakan sehinggalah bekas Perdana Menteri itu mengumumkan di Twitternya. Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu.

Selepas majlis, pasangan itu telah menaiki limosin ke Catalina di Rose Bay untuk majlis Resepsi.Pasangan itu bertemu pada majlis perkahwinan Jessica, anak sulung Rudd dan Rein isterinya di Brisbane Therese Mei 2007.

Nicholas Rudd melamar Zara semasa percutian Easter di Republik Czech pada bulan April 2010.

Zara berkata dia terkejut apabila Nick melutut dihadapannya.

“Saya tidak menjangkakan, tetapi saya tahu akan menjadi lebih bahagia. Bukan sahaja dia sangat bijak, pemurah tetapi juga baik hati, ,” kata Zara Shafruddin.

Pasangan pengantin, kedua-dua peguam, bekerja di firma undang-undang antarabangsa Clayton Utz di Sydney.

kisah selanjutnya di sini -> http://www.news.com.au/national/nicholas-rudd-marries-zara-shafruddin-at-st-james-church-in-sydney/story-e6frfkvr-1226326755787


sumber : mynews hub



Kadang-kadang kita terleka.. Kadang-kita terpedaya… menyangka maksiat dilakukan angkara syaitan.. tapi sebenarnya ia angkara nafsu sendiri yang merajai… dan kadang-kadang kita rebah… kadang-kadang kita tersungkur… Tersungkur dan kemudian bangkit lebih baik disisi Allah s.w.t, jika dibandingkan dengan mereka yang dengan mudah sahaja menyerah kalah… ‘Sabiluna sabiluna jihad! Amanuna amanuna Syahid! Takbir!!!…

“Orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwa mereka, adalah lebih tinggi darjatnya di sisi Allah. Merekalah orang-orang yang memperoleh kemenangan.”

(Surah At-Taubah ayat 20)


Hati-hati... wahai diri..

Kita sedang membuka KEAIBAN sahabat kita, bagi kita tidak mengapa..sedangkan itu AMARAN ALLAH..

Kita sedang MEMFITNAH seorang hamba Allah, bagi kita tiada siapa yang mengetahui kebenarannya..sedangkan kita tidak peka bahawa kita dalam PEMERHATIAN ALLAH..

Kita sedang melepaskan TANGGUNGJAWAB kita terhadap orang lain, bagi kita tidak kisah, kita ada kuasa..tapi kita tidak sedar, jalan yang sedang kita tuju adalah jalan menuju AZAB ALLAH..

nota dari hati yang masih jahil : Pergunakanlah LISAN dengan sebaik-baiknya..jangan sampai ada HATI-HATI INSAN yang terluka oleh UCAPAN kita, jangan sampai ada hati yang menderita akibat PERKATAAN kita.. Masih Islamkah beliau?? Sama-samalah kita tunggu penjelasan dari beliau..


WALLAHUALAM...


*Asif Jiddan jika banyak kekhilafan dari ana ,perkatakanlah yg haq itu walaupun pahit. semoga Allah memberi keberkatan........


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

21 April 2012 pada 6:44 PG

Sgt tkjt. :(

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.