Silalah keluar dari bumi Allah..



Silalah keluar dari bumi Allah..
Silalah keluar dari bumi Allah..

Allah...terasa diri ini gagal..


Akhir zaman...
tempat yg Allah suka..muslimin semakin jadi tak suka...jangan sampai Allah tidak suka kita..lalu dicampakkan kita ke tempat yang kita tidak suka...
Kita tidaklah sebaik malaikat..kita tidaklah semulia Rasul..tapi seburuk2 kita pun jgn sampai ke tahap haiwan yg tidak mengenal Tuhan..jangan mempertikaikan peraturan Allah kalaupun tidak mengamalkannya..tak pernah ku ajar murid2ku mempermain2kan AlQuran dan Hadis..bukanlah dikalangan muridku mereka yg menolak kedua2nya.....

Rasullullah SAW bersabda, ''Mahukah aku ceritakan kepadamu tentang sesuatu yg menyebabkan ALLAH memuliakan Kedudukanmu dan meninggikan darjatmu?

Para sahabat menjawab ''Tentu sekali ya Rasullullah''.

Baginda bersabda: Kamu bersabar kpd orang yg membencimu, memaafkan org yg berbuat zalim kepadamu, memberi kepada orang yg memusuhimu, dan menyambungkan org yg memutuskan silaturrahim dgn mu'' (HR.Thabrani)

Ahamdulillah. ana tak tahu nak kata apa dah. Semester ini Allah TERLALU BAIK lagi pd ana. Ana betul2 tak terkata. Mungkin jgk ini ujian. ujian dlm mendidik hati  ana agar lebih tawadduk dan merendahkan diri. Benarlah, bila kita menyerahkan SEMUA URUSAN KEPADA ALLAH. nescaya, kita TIDAK AKAN menyesal sedikit pun!

Syair Imam Syafie:

"Berkatalah sesuka hatimu untuk menghinaku. Maka diamku dari orang yang menghina adalah suatu jawapan . Bukanlah ertinya aku tidak memiliki jawapan, tetapi tidak pantas bagi seekor singa melayani kerenah anjing-anjing"

LEBIH BAIK DIAM....usah dilayan manusia yang MENGHINA kamu...kerana kamu adalah si SINGA...Tak perlu dilayan ANJING-ANJING yang menyalak.

Namun, itulah hakikatnya manusia.
Siapa yang diberi rasa oleh Allah saja yang akan faham...

Mari, mari jadi hamba Allah. Mari kita cuba untuk jadi baik!

Kuatlah dalam bersabar! ^___^ 

Ana garang ke?? emm... sorry for those yg kena marah...

When you say: ''I feel alone..'', Allah tells you: ''Never will I leave you, never will I forsake you.."


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Waalaikumussalam... insyaAllah... tapi.. TAKUT baca post ni.. hehe.. mmg amaran dari Allah swt... Subahanallah :'(

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.