Updated!! (gambar) Apa Laporan TV3,Tentang HKR #KL112 Yang Berlangsung Petang Tadi.






Andai sejuta orang berkata: "Kalau aku tak pergi, orang lainpun boleh pergi" nescaya himpunan kita takkan berjaya.
Tapi andai sejuta orang berkata: "Kalau aku tak pergi, siapa lagi nak pergi?"
Tapi: "Kalau aku pergipun bukan boleh masuk syurga"

Ini dah melampau bro!


Alhamdulillah himpunan ini dapat dilangsungkan.









Kongsi warna mata tapi tidak warna hati.


















Indah balaghahnya,

ALLAHUAKBAR.

Nak jadi PM tak ada peluang,
Nak jadi ulamak tak layak,
Nak jadi wakil rakyat orang tak bagi,
Nak jadi orang hebat pun jauh sekali,

Apa kata kita jadi macam burung yg tolong padamkan api yg membakar Nabi Ibrahim as? Walaupun Peranannya kecil tapi ada usaha 'menyibukkan' diri ke arah kebaikan. Maqosidnya tetap satu, tolak kezaliman!

Oh ya, jangan silap faham. Kita turun hari ini untuk tolak kezaliman bukan tolak kerajaan. Study betul-betul.

Nanti ada yg tuduh Khawarij pula!!




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


14 comments

12 Januari 2013 11:11 PTG

dalam ramai2 itu ada ayah saya ^_^

Tanpa Nama
13 Januari 2013 12:30 PG

Ada tak lelaki yg berkata "Andai aku tak pergi, tak perlu aku berhimpit2 dgn perempuan yg bukan mahram aku".

Atau ada tak perempuan yg berkata "Andai aku pergi, adakah aku telah membuat fitnah tanpa sedar sedangkan sebaik2 tempat utk ku ialah di rumah"

13 Januari 2013 12:47 PG

Syukur berlangsung dalam suasana aman

13 Januari 2013 2:43 PG

hail tu rakyat.

bring down the regim!

13 Januari 2013 7:29 PTG

@Tanpa Nama"Ala dh ramai sgt org baik, xpe laa aku cenggini jer"..
Samalh dgn brkata "Ala..dh ramai sgt kt syurga tue..Biar je laaa aku nengok jer"..Gitu kan :)

13 Januari 2013 8:39 PTG

harap takde sape percaya apa yang berita cakap semalam. Himpunan Kebangkitan Rakyat dikatanya Himpunan Shamsidar?...
Banyak fakta yang diputar belit.

Tanpa Nama
13 Januari 2013 10:10 PTG

Syurga neraka hak Allah utk menentukan. Ini aqidah Ahli Sunnah wal Jamaah. siapa kita yg blh menentukan berapa ramai org ke syurga?

kiasan kau teruk. parable yg invalid.

13 Januari 2013 11:11 PTG

@Tanpa Nama itu bukn kiasan tp dalam dunia realiti.kita harus belajar untuk menerima perbezaan pendapat dan tidak taksub.^_^

14 Januari 2013 11:27 PTG

sedih tgok depa sume ni , boleh je brsatu dgn agama lain utk sesuatu prkara utk k'pntingan diri walhal pihak yg satu lagi tu dah la seagama sebangsa plak tu, dh hulurkn tgn utk bersatu tak pulak sambut .mcm mana la nk tubuh negara islam sedangkan sesama islam pun saling bermusuh, saling mncri aib, mengata antara satu sama lain, mnkafirkn pulak sbb x spndpt, doa minx k'brukan . nauzubillah, kembali lah berstu . kita semua brpegang pd ahli sunnah wal jamaah . xtau la ade yg brpegang pd Syiah plak kan .

*renugan

Tanpa Nama
15 Januari 2013 1:34 PG

Btol ckp Khairul Ajmal 2. Sokong kau bro. Minah ni taksub sgt kt golongan penganut demokrasi ni.

Dunia reality? Apa kau ni?

Inilah penyakit penganut demokrasi. Soalan aku x dijawab tp divert ke topik lain.

Lantak kau lah!

15 Januari 2013 1:53 PG

@Khairul Ajmalada NGO/jemaah melayu sepakat yang suruh orang melayu sepakat, tapi depa dok sibuk dan kalut fitnah, serang dan tuduh orang lain. macam mana nak sepakat?

15 Januari 2013 2:06 PG

@Tanpa NamaTiada FRU dan gas pemedih mata. malaysia adalah negara yang bertamadun dan menjaga keselamatan penduduk negaranya serta memberi kebebasan bersuara tentang kemanusiaan dan kepimpinan.jd apa masalah? Orang yang sesat dalam gelita kerana jahil. Orang yang sesat dalam cahaya kerana sombong. Kita di pihak yang mana? Atas pagar? Nanti jatuh menyembah ke tanah.
Kenapa maksud baik selalu tidak berguna?
Kenapa maksud baik selalu berlaga?

22 Januari 2013 12:22 PG

semua org kuat fitnah. sama sahaja . kalo asyik salah menyalahkan drpd dok brbincang mcm mne nk brsatu? semua org ego atas k'pntingan masing2 . selagi nama nya berjuang atas demokrasi . bg saya smuanya sama sahaja . kalau tak, kenapa ssah sgt umat islam trutama melayu ni nk bersatu??? apa komen anda @si Pipi Merah ?

22 Januari 2013 12:44 PG

kamu yakin dgn kata2 kamu? yakin mereka fitnah? sapa saksi kamu? dalam hal ni sudah terang lagi brsuluh semua org brlumba2 mncri k'slahan msing2 sama ada k'slhan itu mmg ada atau pun sngaja di ada-adakan (fitnah)demi parti politik msing2 . semua sama . untuk k'pntingan diri , kita sbg rkyat yg mnjadi mangsa . tgok la skrg . kita yg merupakan pndduk asal tanah melayu ini pun dipertikaikan hak , ketuanan melayu dipertikaikan, hak tanah pun kaum lain boleh dpt, kedaulatan raja2 melayu tercemar, isu penggunaan kalimah Allah masih tidak selesai . sbbnya hanya satu , KITA TIDAK BERSATU ATAS NAMA ISLAM YG MEMBAWA KALIMAH 'LAILLAHAILLALLAH' tp bersatu atas nama partipolitik . kalo arti xbleh bagi apa yg mereka nak, apa lagi, msti lompat parti . lepas tu mmburuk2 kan parti sebelumnya. sbb tu berpecah belah . bersatu pun bila agama islam dihina . sampai bila? sampai kerajaan kita dikuasai org2 bukan islam yg skrg ni mkin lantang brsuara ingin mndptkan hak yg sama spt kita . kalimah Allah yg jelas2 milik org islam pun mereka nak letak dlm bible . adakah kerajaan itu yg kamu mahu @Si Pipi Merah ?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.