god?..hmm only Allah



When-when lahir je ke dunia ni,.. kita kene selesaikan 'puzzle' yang diberikan pada kita. Siapa yang dapat sempurnakan 'puzzle' sebelum dia balik, dialah yang menang....seronok tak dapat 'puzzle' tu..?? 
 Ada yang sampai gila selesaikannya... Sebab tulah,... bila orang yang dah siapkan puzzlenya sampaikan cara yang betul susun kepada anda, janganlah sombong, janganlah ego.. Balik nangis,... jangan kata orang tu tak ajar ya... ^^,)

Ada org yang pernah menempuh Alam Barzakh kemudian balik ke Alam Dunia... ^^,) Mereka ini akan terus menempuhi Alam Dunia dengan terus beriman kepada Allah, atau juga sebaliknya....
wallahualam...

Sungguh agung kuasa Allah...


kerana dirimu sungguh berharga... (siyesly bukan nak buat iklan mybeline kat sini)

antara Diri yang tidak berharga adalah 

1) Diri yang bakal menjadi bahan api neraka...
2) Diri yang mencampakkan hidayah dan taufik yang telah Allah berikan padanya...
3) Diri yang boleh melihat orang lain, tapi tak dapat melihat dirinya sendiri...

nauzubillah... (comparelah sendirik termasuklah DIRI penulis sama)

conclusionnyer..
jika diri sendiri belum masuk pintu iman,.. bagaimana kita mahu ketuk pintu hati yang lain.. kan? dan jika diri sendiri belum masuk pintu makrifat bagaimana nak kenalkan pada yang lain... :) kan kan... Allah sahajalah yang berkuasa ke atas hambaNya...


nota atas nota -Walaupun kita tak tahu, bila ada yang memberitahu, wajiblah kita ambik tahu untuk kita tahu... dan tiadalah bodoh dan hina bila ada yg menjadikan kita ambil tahu utk jadi bijak atau pandai atau tidak bodoh sekadar menyelamatkan diri jua...

Err.. asif jiddan ya ukhty ya akhy...walau ayat ana ada tunggang terbalik,... jika Allah nak bg faham... faham jua... okebai



kata2 Allah tiada siapa mampu mengubahnya... manusia saja yang ingat dia dah ubah2... sedang tidak pun...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

Tanpa Nama
17 April 2012 9:32 PTG

dalam dunia ini ada yang lahir terus bertanya siapa aku, apa tujuan aku, indahnya dunia ini. siapa di sebalik semua ini.
Ada yang lahir tapi tak terfikir nak tanyakan semua ini pada diri. bertambah malang bila dalam perjalanan hidup dia terpandang sesuatu yang dia suka, maka dia telah disibukkan dengan kesukaannya hingga dia terus alpa dan tak terfikir hakikat hidupnya (ini orang yang kasihan...)
Yang dahsyat, lahirnya memang mengetahui hakikat hidup, tapi tetap hidup bagai tak bertuhan...(ini rugi lagi bodoh...
saya orang yang kedua, mujur allah sayangkan hambanya melalui pencerahan hambanya yang lain...segala puji bagi allah...

18 April 2012 1:30 PTG

Panjang lg perjalanan kita ni...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.