soal hati dan perasaan..



kengkonon taiyed sahgat! 

Takde ape nak cakap, cuma nak pesan 'Sayangilah diri anda sendiri'

 
exam week .. dua tiga hari nie rase penat sperti bajak sploh petak sawah.. selsema dan demam baru baik.. tp pening-pening terasa.. risau low blood pressure.. kene pi cek dokter nih.. kang penyakit lame muncul balek.. hujan petang seperti biasa walaupun tak sekerap biasa..

penat..
blur..
malas..
banyak keje..
hilang ingatan..
heartless..

... secara saintifiknya.. selepas makan memang akan ngantuk sebab proses pembakaran makanan memerlukan tenaga yang banyak untuk digest.. so kene makan makanan yang kurang memerlukan tenaga untuk memecahkan makanan kepada tenaga dan haba.. makan nasik salah satunya memerlukan banyak tenagaa untuk proses pembakaran.. (sila abaikan sekiranya fakta melencong)

semalam dia call lagi..
bukan sekali pernah dia melontarkan permintaan itu..
dah banyak kali..
ana sambut dengan gelak dan alasan yang ana rasakan agak logik..
cuba menjaga hatinya..
dalam masa yang sama menjaga hati ana juga..

ana tau akan datang..
bile dia call lagi..
tak mustahil soalan yang sama akan ditanya..
sampai ana ketandusan idea.. nak jawab ape..

mana mungkin ana mengorbankan kehidupan yang telah ana bina..
berdasarkan usaha dan keselesaan sendiri?
lupa daratan? bukan..
ana mencari pengalaman..
tak sedar diri? bukan..
inilah cara yang ana nak..
mementingkan diri sendiri? bukan..
inilah bahagia yang ana cari..

mungkin ana perlu diberi masa lagi..
mencari apa yang ingin ana cari lagi..
sampai masa.. jika ditakdirkan ana kembali ke sana..
maka kembalilah ana if i am not belong here..
maka fahamilah ana..
terimalah caraku..
berdoalah ....


klu ada jodoh tak kemana...

*********************

sesuatu yang kita lakukan tanpa berfikir terlebih dahulu. itulah akhlak. tapi boleh jadi jugak akhlak kita adalah "berfikir dulu sebelum melakukan sesuatu". jadi marilah kita sama-sama bermuhasabah, akhlak macam mana yang sedang kita punya. dan tak ada salahnya kita mulakan berakhlak mulia tu, dalam keadaan kena berfikir dahulu, sebab lama2 akan terlazim juga.


Tuhan, jauhi ana dari sifat menyakiti orang lain. baik dari segi kata-kata, perlakuan mahupun diam ...


sometimes i can be hard to understand.. i admit that..
most of the time i can be understand easily..
but i will always keep myself far away from any person who can ruin my mood when i am happy..

so now.. i will increase my mp3's sound volume and concentrate to study.. act like nothing had happen..

im sorry..

kbai..
..tolong doakan tuan blog yg nk exam this sunday. =)

Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

Tanpa Nama
1 Mac 2012 10:51 PTG

xde komen..:)

2 Mac 2012 12:49 PG

:P

tolong doakan .. :)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.