Air kelapa menurunkan berat badan..


Air kelapa menurunkan berat badan???


dah solat maghrib? alhamdulillah...

Air kelapa memang sudah diketahui umum memiliki banyak khasiat,,khususnya untuk wanita hamil, tapi air kelapa juga baik untuk wanita yang ingin menurunkan berat badan. Selain itu, ia juga berkhasiat sebagai minuman anti-penuaan.

Para ilmuwan India mengatakan, satu cawan air kelapa mengandung sekitar 46 kalori, sedangkan santan kelapa mengandung 550 kalori. Mereka percaya air kelapa dapat membantu menurunkan berat badan, sebab rasa manis air kelapa membantu kita melupakan sementara untuk menikmati makanan dan mengatasi keinginan yang besar untuk makan.

Air kelapa tidak mengandungi lemak, tetapi banyak mengandungi gula semulajadi dan mineral, dan juga kaya magnesium, potassium serta serat. Air kelapa juga menjadi pengganti cairan tubuh yang kurang, komposisi khusus elektrolit yang ada di dalamnya.
Komposisi air kelapa bentuknya seperti plasma, kerana itu semasa perang dunia dahulu, air kelapa digunakan sebagai larutan garam...
..........
Nota hati : hari ni semua muke cam sedey je, blur2 camtuh... termasuklah ana.. entah apa yg ustaz, ustazah cakap, tak berapa boleh nak cerna dek otak ni.. huhu~
(p.s: tgh takde mood sebenarnye... )



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


6 comments

29 Jun 2012 7:57 PTG

Ym suka sangat2 ngan air kelapa.Kirenyer air favourite la, :)

29 Jun 2012 8:00 PTG

baru akak tahu...thanks info...akak memang suka air kelapa..

29 Jun 2012 8:08 PTG

banyak khasiat nya... tak perlu makan ubat2 diet kan.. :) syukurlah

29 Jun 2012 8:15 PTG

wah..baru tahu..memang tk prnh nk diet2 ni..hehe

29 Jun 2012 8:23 PTG

Baru tahu ni, Hehe. air kelapa mmg sedap =D Nice sharing.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/dinosaur-eggs.html

30 Jun 2012 2:47 PG

Ayaq nyoq mmg sedap.. Tq for sharing this info..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.