untuk waris terdekat je bace.



disclaimer:entry nie hanya untuk waris terdekat je bace...kbai
assalammualaikum..post ni adalah rekaan semata-mata..(ye kew?)
penyejuk dimata.. (yer yer..) penawar dihati? (tak kot) thehe.. (gile ke?)
Tetibe ada datang satu perasaan dimana aku rasa malu nak cerita apa aku buat and apa yang terjadi dalam hidupku ini. Huhu... Sakit ape plak datang ni aku pun tah la tahunyer. Mungkin graf malaise tengah increase. kenapa aku malas ngat..fenatbelajarfenat..takpa itu adalah pilihan.. aku pun tahle buat tak tahu pulakkan... lagi satu aku..NOMOPHOBIA 
maksudnya  anxiousness when her phone is missing.. Takleh..takleh cakap takde duit...klu henpon hilang susa tahu.. Bayi yang baru lahir baru leh dikatakan takde duit. Yela die baru je tengok dunia. Abis kalau yang dah lama kat dunia ni tapi takde duit samalah macam bayi? Err.. ok fain..nasib baik dah jumpa....anggap ianya sebagai ujian pd hambaNya,,btw.. ade sorang akhwat nie kate aku dah macam yb parit buntaq. Aku rasa nak letak je jawatan tu sebab aku tak mampu nak memerintah kawasan parit buntaq. Hatta kawasan lain pun. Jawatan yang konon-konon saje nak pegang sebab bosan, lama-lama rasa membebankan plak. Tula orang kata jangan tamak. Walaupun orang tamak selalu untung, tapi untung tu dalam bentuk ape? Kalau duit takpe gak. Dapat nama dan letih je kan? yelah..berangan!..Pastukan tetibe rase nak beli akuarium. Nak bela ikan tetra. Beberapa hari kemudian, aku dah lupa aku nak beli akuarium. Bila nampak ikan baru teringat semula tapi darjah keterujaan dah tak macam aritu. Tetibe aku rasa diri ni aneh. Mungkin tetiba banyak sangat pulak perkara yang memerlukan otak aku nak pikir. Esaimen research aku tak buat lagi, dah 3 minggu berlalu nih, macam nak lempang diri sendiri. Situasi dah tahap merah jingga. At last aku gi gak send resume di beberapa tempat.yerla..cuti sebulan ti taktahu nak buat ape.. , okla tu bagi experience thrill sikit walaupun jika satu hari nanti aku resign gak, tp aku dah buat aku rase sebak dan sangat berat hati meninggalkan sesuatu yang aku baru dapat.(harus hargai ok!) Lagi satu masalah baru bila aku overeacted kat sesuatu yang tak patut aku buat. Tim kai ya? Dan sapalah aku nak menipu diri sendiri walaupun bole je tipu. Ko je yang tak nak, so live with it. Dan.. eh ade lagi kekusutan lain rupenyer. Setiap kali sembang dgn ummi tak kiralah dimana anda berada..kat dapur..dalam bilik...meja makan...jalan2 dgn ummi g MARKET.. ,ummi mesti tanyer ttg dia yg kat mesir tu?... sedih sangat. tapi takboleh menangis. sebab depan ummi..kaver2... ummi tanyalah lain...jom g shoping ke? nak hp bawu tak?? kan best centu...tp rase cem kene calar-calar hati ni...*lagi 3 tahun..sekejap aje.. *what sokojap je?? terbeliak mate sahabat aku sorang tu.. yess laa...ALLAH  beri aku KEKUATAN ok.. sweet tak..sweet tak?? elhamdulillah... but  kdg-kadang rase cem nak lari ke gunung Everest, bertapa kat banjaran Crockeratau banjarmasin pun..ataupun sembunyik kat celah semak-samun... tak boleh2 (cepatlah cas balik !)..kan banyak kes laghi daghi ghumah la nie.. tp lagu malique..bawalah aku pergi tu pulak yg diperkotak katikkan..dunia....oh!dunia.DALAM sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Thabrani daripada Abu Umamah, Allah berfirman kepada malaikat-Nya bermaksud : "Pergilah kepada hambaKu. Lalu timpalah bermacam-macam ujian kepadanya kerana Aku mahu mendengar suaranya." Demikianlah halnya manusia, di mana mereka telah mengaku diri beriman, tentulah Allah SWT akan menguji sejauh mana keimanan mereka terhadapNya. Dalam hal ini, Allah telah berfirman: "Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" (QS Al-Ankabut:2-3). Manusia tidak cukup dengan hanya berkata: "Kami telah beriman..." dalam ertikata lain..jangan kata dah beriman sebelum di uji..  ..Time ni la kalau ade orang yang datang kat aku sambil tepuk-tepuk perlahan bahu aku, masalah tu macam gugur satu demi satu. Eh! lupe lak nak buat perenggan.....okebai...

*nasib baik tak lupa space! patutlah laju je naipnyer..

kfain..solat subuh ye... kbaii....


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.