isu murtad.. Secara rasmi aku adalah Kristian.



Secara rasmi aku adalah Kristian. 

Untuk makluman kepada semua yang mengenali diriku...3 jun akan menjadi 1 sejarah bahawa itu adalah hari kematianku... permintaan terakhir aku adalah jangan tanam mayat aku... sbb aku bukan Islam lagi.... so dengan ini jangan la ada yang sesiapa mencuba untuk menghalang aku.. kerana aku sudah nekad dengan keputusan aku! Aku rela mampus jahanam masuk neraka!

Aku bahagia dengan agamaku Kristian Katolik. 
tidak sabar untuk menunggu untuk bunuh diri pada 3 jun 2012 di hadapan rumah seseorang....

post di ambil dari FB  syahir..


NAUZUBILLAHIMINAL ZALIK.....

Ini adalah berkenaan seseorang yang bernama syahir... bolek klik di sini
kenapa nak dedah nama??
ana tidak mengenali dirinya..
dan ana juge
 tiada niat sebenarnya atau  mengaibkan dirinya..,
cume apa yg terjadi ana lihat hanyalah kerana putus cinta dia sanggup beralih agama.
.rasanya belum terlambat untuk bimbing dia semula...

ada siapa atau jabatan yang boleh tolong saudara kita ini....??


Kejayaan sebenar bukanlah menghukum, tetapi menggiatkan usaha memulihkan akidah

Kejayaan sebenar bukanlah menghukum, tetapi mengembalikan mereka ke pangkuan Islam dan menghilangkan kekeliruan terhadap agama. 

MURTAD dalam Islam dikenali sebagai ar-riddah. Menurut bahasa bermaksud kembali dari sesuatu kepada sesuatu. Manakala dari segi istilah syarak ialah kembali dari agama Islam kepada kafir, sama ada dengan niat, perbuatan atau perkataan.

Murtad dilarang keras dalam Islam. Firman Allah SWT yang bermaksud: “Dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (Islam), lalu dia mati sedang ia dalam keadaan kafir (ingkar), maka orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya (buat selama-lamanya).” (Surah al-Baqarah, ayat 217)

Masalah murtad timbul apabila Saidina Abu Bakar dilantik menjadi khalifah. Pada masa itu banyak puak Arab memberontak dan menentang khalifah. Sesetengah daripada mereka enggan membayar zakat, ada yang kembali kepada menyembah berhala. Ada mendakwa mereka hanya menurut perintah Rasulullah SAW ketika hayat Baginda saja dan ada juga mendakwa mereka adalah nabi dan rasul. Maka Saidina Abu Bakar melancarkan perang terhadap golongan ini yang dinamakan Perang Riddah. Tindakan perang ini diambil setelah bermesyuarat dengan sahabat termasuk Saidina Umar al-Khattab, kerana orang yang murtad melakukan jenayah menghina agama Islam.

Fuqaha’ berijmak seorang lelaki yang murtad hendaklah dihukum bunuh manakala Hanafiah pula berpendapat wanita yang murtad tidak dikenakan hukuman bunuh, kerana ada hadis melarang pembunuhan terhadap wanita. Wanita murtad hukumannya ialah memaksanya kembali kepada Islam, jika dia enggan hendaklah dipenjarakan sehingga dia kembali memeluk Islam atau sehingga dia mati. 

Menurut jumhur, si murtad wajib diminta supaya bertaubat dan hendaklah dilakukan sebanyak tiga kali sebelum hukuman dijalankan. Hanafiah pula berpendapat, meminta si murtad bertaubat hukumnya sunat.

Antara sebab berlaku murtad ialah kerana lemahnya iman, tidak ada suasana membentuk kekuatan iman, tidak ada orang yang membimbing, di samping wujud komplot tertentu bagi memecahbelahkan umat Islam melalui ajaran bukan Islam.


“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUTÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.” 

saudara seislam ku....

Subhanallah wal hamdulillah. Cukuplah ayat ini menunjukkan betapa Allah memberikan penghargaan, perhatian dan kasih sayang kepada orang-orang beriman yang meneguhkan pendirian mereka, sekaligus janji yang pasti terpenuhi.


Allah, semoga Engkau sudi untuk melihat hati ini dan melihat jiwa ini. Bimbing dia untuk menguatkan tekad,bermujahadah dalam rangka yang Engkai redhai. Tiap jalan-jalanku kutempuh dengan simpang-simpang selain jalanMu, bantulah aku dengan menghadirkan malaikat-malaikat yang membimbing baik dalam rerupa sahabat-sahabat yang mengingatkan, bacaan-bacaan Al-Quran dan buku atau meski dari lintasan-lintasan hati yang mendidik. Sesungguhnya Allah, tanpaMu, tiadalah aku mempunyai daya apapun untuk beramal soleh. Ihdinassirotal mustaqim…

“Ya Allah kurniakan kami lisan yang lembut, basah mengingati dan menyebut namaMu,hati yang penuh segar mensyukuri NikmatMu, serta badan yang ringanmenyempurnakan ketaatan kepada perintahMu. Ya Allah, kurniakanlah kami iman yang sempurna, hati yang khusyuk, ilmu yang bermanfaat,keyakinan yang benar-benar mantap. Ya Allah, kurniakan kami diin- cara hidup yang jitu dan unggul, selamat dari segala mara bahaya dan petaka. Kami mohon, Allah kecukupan yang tidak kami memerlukan jasa orang lain. Berikanlah kami Ya Allah, iman yang sebenar-benarnya hingga kami tidak lagi gentar atau mengharapkan orang lain selain dari Engkau sendiri. Kembangkanlah lembayung rahmaMu kepada kami, keluarga dan anak-anak kami serta siapa saja yang bersama-sama kami. Jangan Ya Allah Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri, walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih pendek dari itu. Wahai Tuhan yang memperkenankan doa, perkenankanlah.Selawat dan restu Allah untuk junjungan kami Muhammad, Nabi yang mulia, kepada keluarga Baginda dan para sahabat Baginda”

.Amin..Ya Rabbal ‘Alamiin...


 

moga ALLAH redha...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


9 comments

6 April 2012 3:16 PG

Sama2 la kita selamatkan umat Muhammad di akhir zaman.
P/s: akak ni blogger br harap dpt follow akak ye untuk mengeratkan lg ukhwah sesama Islam . Pls visit mymatatajam .blogspot.

6 April 2012 3:44 PG

insya allah kak....:) salam ukhwah..saya follow akak ye..

23 Oktober 2012 9:48 PG

nauzubillahi min zalik...semoga kita dilindungi Allh s.w.t. saya follow akak yup :)

Tanpa Nama
6 Jun 2013 4:54 PTG

Melayu tidak akan hilng tmpa islam. tetapi melayu akan menjadi arab jika mnjadi islam. Yesus tidak pernah melakukan dosa maka percayala kepadanya.. dia bngkit dari maut dan naik kesurga sebab dia adalh kebenaran tentang Allah yg benar. jika percaya kata2 muhamad yg bnyak dosa maka sah kalian tidak mngenal erti kasih sebenar

Tanpa Nama
6 Jun 2013 4:55 PTG

Melayu tidak akan hilng tmpa islam. tetapi melayu akan menjadi arab jika mnjadi islam. Yesus tidak pernah melakukan dosa maka percayala kepadanya.. dia bngkit dari maut dan naik kesurga sebab dia adalh kebenaran tentang Allah yg benar. jika percaya kata2 muhamad yg bnyak dosa maka sah kalian tidak mngenal erti kasih sebenar dan kudus yg sebenar.

Tanpa Nama
22 Oktober 2014 2:30 PTG

Tidak ada apa yang istimewa sangat tentang nabi muhammad itu jika kita betul2 mempelajari hadis2 nabi muhammad kerana di situ kita dapat melihat tabiat dan keburukan nabi muhammad yang sebenar. Itulah sebab banyak intelektual islam anti hadis kerana mereka berasa malu terhadap peranggai buruk muhammad yang dianggap oleh orang muslim sebagai idola dan manusia yang paling sempurna. Tetapi bagi saya, saya lebih menghormati dan menyanjung Nabi Musa daripada muhammad nabi si pedophilia.

Tanpa Nama
22 Oktober 2014 2:36 PTG

Dalam islam wanita adalah sama taraf dgn anjing dan keldai kerana boleh membatalkan sembahyang seseorang lelaki muslim....

Tanpa Nama
7 Jun 2016 6:10 PG

yesus adalah isa, isa adalah nabi yg,di utus ,allah . bila yesus tuhan kenapa yesus menyembah ,allah swt, ber arti kalian salah meyembah nya.

Tanpa Nama
7 Jun 2016 6:27 PG

karna wanita, dalam islam bila sah sebagai muhrim mu tak akan membatal kan sembayang ,contoh bila istri anda bersama lelaki lain apaka anda akan diam saja ,maka dari itu islam mengatur tentang wanita,!!!

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.