Inilah Surah yang Melembutkan Hati Gangster Mekah ketika itu yang Mahu Membunuh Rasul Utusan Terakhir.






Saidina Umar al Khattab adalah manusia 'gangster' sehingga dia ditakuti oleh sahabat dan musuh, bahkan syaitan. surah yang berjaya melembutkan hati  gangster mekah yang paling ditakuti.(Syaidina Umar)

 ( Surah Toha, ayat 1-6 )

 untuk melembutkan hati sesiapa saja yang degil, seperti mana allah melembutkan hati syadina umar. Jadi manafaatkanlah surah ni untuk keperluan kita sekiranya berhadapan dengan situasi yang sama dan jangan berputus asa.

klik SINI

" Ya Allah kami ingin menjadi pahlawan, kurniakan ke dalam hati-hati kami peribadi Syaidina Umar al Khatab..dan biarlah kami menjadi pembela agama mu seperti Syaidina Umar membela agama mu"..Amin


Jika ditanya berapa lamakah Rasulullah SAW membina negara Islam (Madinah),

 jawapan saya ialah 53 tahun

 Rasulullah SAW berusaha. 

40 tahun Rasulullah SAW membina kriteria yang mulia dan akhlak yang murni, 

sebelum dilantik menjadi Rasul.

13 tahun membina akidah tauhid dan menjauhi syirik selepas turunnya wahyu. 

Ketibaan masa untuk kebangkitan daulah Islamiah adalah urusan Tuhan. Keutamaan kita adalah membina kualiti jiwa yang bertaqwa...


********

Aku.

Bila dah kepenatan seharian
sambil duduk rehat
terfikir pulak

'penat-penat aku ni, Allah redha ke tak?'

Allahurabbi
HambaMu ini sering lalai dan leka, kurniakan kami hidayah dan petunjuk buat kami.
Ampunkanlah segala dosa-dosa kami Ya Allah


"Setiap yang menjalinkan ukhuwwah dan menghidupkannya,akan mendapat banyak kebaikan"
-Imam Syafie

Tapi apakah definisi "hidup" pd kita?
adakah dgn keseronokan dan kesenangan semata2
fikir2kan..

Konbanwa..Oyasumi nasai!




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

3 Oktober 2012 5:07 PG

pnah dgr kisah gangster mekah ni kt kuliah dulu.. nice sharing ^^

oyasumi ^^

3 Oktober 2012 7:59 PG

MEnarik kan? se'gangster'2 Saidina Umar pun boleh tercair dgn surah Toha ni ^^
Apatah lagi org yg gangster sekarang ni..

Oyasumi juga? tidur waktu siang apa ni? hahah

3 Oktober 2012 8:25 PG

@Everything's Everythings
gangster tido malam je.

3 Oktober 2012 5:57 PTG

Tenang ja bila dengaq bacaan surah oleh imam dalam klip utube kat atas tu...

8 Januari 2014 12:47 PTG

Tak kira sekeras mana pun hati seseorang itu, jika didoakan, dengan izin Allah pasti lembut hatinya..



Di sini juga ada doa >>
Doa Pengasih, Pelembut Hati Suami Isteri Anak dan Sesiapa Sahaja

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.