Doa Siti Sarah semasa zaman Nabi Ibrahim.



 

Doa Elak Diri / Anak Perempuan dari dizalimi

Berikut (lampiran) adalah doa yang beliau bacakan untuk kita amalkan untuk diri dan anak-anak (yang ada anak-anak perempuan). InsyaAllah kita dan anak-anak akan terhindar dari menjadi mangsa PERKOSAAN!!

Jangan ketawa, jangan ingat jika ada di antara anda adalah mak-mak orang, nenek yang berumur 74 tahun pun baru diperkosa tak lama dahulu. So, moga2 ilmu ini dapat dimanfaatkan untuk kita dan keturunan kita.

Doa tersebut dibaca oleh Siti Sarah semasa zaman Nabi Ibrahim. Siti Sarah membaca doa tersebut ketika berkali-kali cuba dirogol oleh Raja yang zalim ketika itu. Menurut Ustaz (dalam kuliyyahnya), doa tersebut boleh diamalkan untuk mendapat perlindungan dari dianiaya oleh orang kafir.

Sila klik pada ayat-ayat tersebut untuk imej yang lebih terang.

1. Doa Mengelakkan Diri Dari Dirogol :




Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa aku beriman denganMu dan RasulMu, dan aku memelihara kehormatanku hanya untuk suamiku, maka janganlah biarkan aku menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.

2. Doa Mengelakkan Anak Dari Dirogol :





Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa anak perempuanku beriman denganMu dan RasulMu, dan dia memelihara kehormatannya hanya untuk suaminya, maka janganlah biarkan dia menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.






Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

28 Mei 2012 1:18 PTG

Tq for sharing dik. Semoga Allah melindungi semua muslimah di dunia ni.

28 Mei 2012 1:24 PTG

sama2 kak M... moga kak M serta keluarga sihat di bawah lindungaNYA... susah hati hari tu kak M kata tak boleh komen2 kat blog nie.sebab tu buat template lain..terima kasih kak M.. :)

sharing is caring btw...

28 Mei 2012 3:55 PTG

Ya Allah. terima kasih ea.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.