Tulang rusuk Adam yang hilang,biarlah dia yang mencarinya sendiri





Assalamu'alaikum..

Wanita solehah RELA stoking kakinya BASAH terkena air yang melimpah daripada TERKENA PERCIKKAN API NERAKA.Wanita solehah RELA berpanas memakai jubah MENUTUP segala aurat yg DIJAGA daripada berendam dalam LAUTAN NERAKA.Wanita solehah RELA rambutnya disimpan RAPI terpelihara & TUDUNG labuh ke bawah dada daripada DIGANTUNG rambutnya sehingga MENDIDIH OTAK derita.Wanita dicipta bukan utk dikagumi banyak lelaki,Tapi utk seorang lelaki bernama Suami.


Tulang rusuk Adam yang hilang,biarlah dia yang mencarinya sendiri.Hawa pula,TUNGGU & BERSABAR,tak perlulah kamu yang mencari Adam.Kerana kamu tetap Tulang Rusuknya yang Hilang,dia akan datang Mencari & Mengambilmu satu hari nanti.Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berDOA berusaha agar Adam yang datang itu adalah Adam yang berAGAMA,berAMAL dengan agamanya dan punya AKHLAK yang BAIK.Dengan kata lain dapat Membimbing kamu ke Jalan yang Lurus untuk ke Syurga-NYA.


bila yg dirindu belum merindukan maka kuserahkan rindu ini kepada-Mu sang Ilahi,bila yg dicinta belum juga mencintai maka ku titipkan cinta itu pada-Mu Sang Pemberi Cinta,bila yg dinanti belum ada disisi maka ku akan bersabar pada ketetapan-Mu Sang Ilahi.Engkau telah menetapkan segalanya sebelum bumi tercipta,maka ku akan bersabar n berikhtiar dalam kesendirian serta bertawakkal dlm penantian ini..


Apakah yang lebih bernilai dari REDHA ALLAH? dari RAHMAT ALLAH? dari KETENANGAN daripada ALLAH? dari perasaan KEINDAHAN hanya dengan 'BERSAMA' ALLAH?

Insya ALLAH, kamu, kita semua akan ketemu ‘keindahan’ itu…jika kerana ALLAH...percayalah…

Aamiin Ya Rabbal Alamin


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

24 April 2012 pada 12:21 PTG

terima kasih dear..setiap baris ayat ada makna nya.terus kan dgn entry sebegini. insyaallah saya akan sentiasa mengikuti..

Tanpa Nama
24 April 2012 pada 1:37 PTG

salam alikom warahmatullah..betul tu..serahkan urusan nikah dan jodoh di tangan Allahu taa'la..zuhudlah kita dari semua perkara dunnya kerana urusan jodoh/siapa suami atau istri kita adalah urusan dunnya. antara jodoh dan ajal...yg mana satu harus kita focus lebih? sudah pastilah focus ttg ajal..pasal jodoh ni..esok2 kat akhirah,kita takkan ingat pun pasal pasangan kita sebab semua pakat rasa takut menanti keputusan Allahu taa'la..hadith rasul s.a.w, orang yg banyak mengingati mati itu adalah orang2 yg bijak..wallahu a'lam

Tanpa Nama
27 April 2012 pada 1:15 PTG

Assalamualaikum...padaku jodoh adalah 'hadiah' dari allah yang boleh ku bawa hingga ke syurga...walau ku tak tunggu, walau ku tak cari, allah pasti berikan sampai ke tanganku jua...ku tak pandang remeh hadiah allah ini...jodoh ini juga membaiki dan melengkapkan diriku untuk menemui ajal..-IY

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.